Тази седмица в УниКредит Булбанк имахме много интересна среща с някои от най-популярните български блогъри. Поводът, разбира се, беше официалното представяне на корпоративния ни блог. Въпреки че на практика го списваме вече почти месец, до този момент не го бяхме показвали публично. Решихме да го представим първо на хората, които най-добре разбират значението на блоговете и със своя опит могат да ни дадат добри насоки за развитието му. За нас това е от изключително значение, защото УниКредит Булбанк е първата от общо 22 банки в групата на УниКредит, която стартира подобен проект. Предизвикателството е голямо, не по-малка е и отговорността за това да предложим на своите бъдещи и настоящи клиенти качествена, интересна и полезна информация.
На срещата присъстваха част от топ мениджърите на банката, сред които главният изпълнителен директор на банката Левон Хампарцумян, главният оперативен директор Андреа Казини и Цветанка Минчева, зам.-директор „Банкиране на дребно“, както и екипът „Онлайн комуникации“ към Управление „Връзки с обществеността и комуникации“, чиято отговорност е корпоративният блог. Въпреки силното мениджърско присъствие, идеята ни беше да разчупим формата на срещата и да си поговорим открито за блоговете, за комуникацията в интернет и за предизвикателството на новите медии.
Още в началото на срещата г-н Хампарцумян отбеляза, че новите медии няма да изместят традиционните, но е възможно силно да намалят влиянието им. Той обърна внимание на разнообразните канали за комуникация, които използваме в УниКредит Булбанк за общуване с клиентите и посочи, че се надява блогът да се превърне в още един източник за получаване на обратна връзка.
Срещата бързо се превърна в дискусия за смисъла и ефективността на корпоративните блогове, както и за посоката, в която банката трябва да развива този комуникационен канал, за да бъде успешен. Блогърите се обединиха около идеята, че съдържанието, което една голяма компания трябва да предлага на читателите в блога си, трябва да носи реална потребителска полза, да е интересно и не на последно място ексклузивно. Обърнаха ни внимание на факта, че копирането на прессъобщения и повтарянето на суха рекламна информация е една от най-често срещаните грешки, допускани от много компании.
Уверихме ги, че сме амбицирани да развиваме блога с балансирано съдържание, което ще дава интересен поглед към корпоративния живот на УниКредит Булбанк, но и ще бъде от полза за читателите, давайки им достъпна и полезна информация на разбираем език. За тази цел имаме подкрепата и съдействието на най-ценния си ресурс – експертите на банката, които виждат в корпоративния блог подходящ инструмент за комуникация отвъд ограниченията на строгата банкова терминология. В същото време им разказахме и за усилията на банката за използване на иновативните технологии в банкирането с Булбанк Онлайн и Булбанк Мобайл.
Съветите и идеите, които ни дадоха Денислав, Димитър, Жюстин, Илия, Майк, Пламен, Томислав, Събина , Христо и Юлиян със сигурност ще ни бъдат от полза за развитието на блога. Благодарим на всички за обратната връзка – беше важно да чуем мнението на хората, които вече са се доказали с успешното си присъствие в българската блогосфера.
Вдъхновена от идеите, които обсъдихме на срещата, Цветанка Минчева, зам.-директор „Банкиране на дребно“ вече реализира една своя идея за публикация в блога. Очаквайте в понеделник нейния материал на тема „Мит ли е пестенето на време и пари с каналите за алтернативно банкиране“.