Людмил Каравасилев е бранд мениджър в екипа за връзки с обществеността и комуникации на УниКредит Булбанк. В банковата система е от 15 години. Участвал е в реализацията на няколко големи проекта в областта на спортното спонсорство – за Олимпийските игри през 2004 и 2008 година; партньорства с федерациите по гребане, биатлон, акробатика, колоездене; масови спортни прояви и международни първенства.
Защо за UniCredit като международна компания е важно партньорството с UEFA Champions League?
Банките, а и други корпорации, опериращи на българския пазар, често избират спорта като свой маркетингов, спонсорски и социален ангажимент. Спортът позволява възможност за асоцииране с потенциални клиенти и целеви групи на емоционално и продуктово ниво, а спортното спонсорство притежава най-голям интеграционен потенциал от всички други комуникационни начинания.
Партньорството с UEFA Champions League не е подбрано случайно, а е сериозен и стратегически ангажимент. В края на миналата година групата продължи договора за него до края на сезон 2014/2015. Партньорство отговаря и на стратегическото бранд позициониране на групата – че животът е низ от върхове и падове, при които банката е винаги редом с клиента. Футболът е отлична илюстрация на това позициониране – веднъж си на върха, вкарвайки невероятен гол, а миг по-късно пропускаш изгодно положение или допускаш безобразно попадение в собствената врата. И в двата случая е добре да имаш силен екип до теб, който да ти помогне да продължиш.
УниКредит разглежда партньорството си с UEFA Champions League като възможност да изпрати единно послание към огромния пазар, на който присъства – от Британските острови до Средна Азия; да се обвърже емоционално с клиенти и общности чрез футбола и най-престижния клубен турнир. Ангажиментът към UEFA Champions League осигурява конкурентно предимство за продуктите и услугите на групата, но и още нещо – добавената стойност, която играта дава – духа и емоцията, връзката с футбола. Практическото измерение на тази добавена стойност (извън рекламите на европейските стадиони и брандирането на продукти и услуги) са възможността наши клиенти да посещават мачовете от лигата, да се насладят на събития като Обиколката на Купата, при която оригиналната купа на шампионата идва в България, да връчат на съдията на конкретен мач уникалната УниКредит монета, която реферът хвърля преди началото на срещата, да получат колекция от подобни възпоменателни монети за всички мачове от лигата, придружени от сертификат за автентичност, както и много други брандирани продукти с логото на банката и първенството, правещи ги част от емоцията на надпреварата.
Може ли предварително да издадете част от активностите на УниКредит Булбанк към феновете и клиентите свързани с UEFA Champions League тази пролет?
Със сигурност ще реализираме игра с феновете в социалните медии. Голямата награда ще бъде билети за двама за финала на Уембли.
С приближаване на финала в Лондон комуникационните усилия ще се увеличават. Имиджови и продуктови кампании, като тази на кобрaндираната ни кредитна карта MasterCard и UEFA Champions League, ще носят различни награди, сред които и билети за елиминациите.
Предстоят интересни събития на групата, свързани с UEFA Champions League, които със сигурност ще ангажират и българските фенове, но нека те бъдат нашата изненада. Ще бъде още по-интересно през есента – със старта на новия сезон.
Кои са другите значими спортни проекти, които подкрепяте - у нас
В България банката организира Европейски УниКредит голф шампионат за клубни професионалисти. На групово ниво имаме ангажименти още и към ските. През 2012 година реализирахме с колегите от Румъния една екстремна проява – дуатлон „Букурещ – София – Букурещ“, който имаше благотворителна цел. Над 60 участници пристигнаха на велосипеди от Румъния и се върнаха до Букурещ с тичане, изминавайки по 50-60 километра на ден.
Имате ли вътрешнобанкови спортни отбори и състезания?
Всяка година се провежда много силно вътрешно футболна първенство. През 2012 г. шампиони станаха колегите от Пловдив. Интересно е да се наблюдава ентусиазма, с който част от италианския ни мениджмънт участва в това първенство. Състезанието ни по ски и сноуборд излъчва 13 участници за международния шампионат на групата – вътрешният му кръг ще е през февруари в Пампорово, а интернационалният – в Зеефелд, Австрия. Имаме и добри тенисисти, които мерят сили в такива състезания.
Пълният текст на интервюто можете да прочетете в блога за спортен мениджмънт и маркетинг Sportideas.