Стандартен работен ден. Часът е точно като за следобедно кафе – 14:26. И ето: непрочетен имейл към ПР отдела на УниКредит Булбанк. Съвестен гражданин с необичайна молба. Пише за намерен портфейл на „най-вероятно наш клиент“, тъй като в него, освен документи, е налична и разписка от теглене на банкомат на УниКредит Булбанк. Следва изписано на латиница име от личната карта на очевидно разсеяната дама, както и нейното ЕГН – за да я намерим по-лесно в базата си данни. Информацията мигновено полита към колегите от Клиентска удовлетвореност с молба за съдействие – да идентифицираме дали жената е действително наш клиент и да потърсим контакт.
Близо половин час по-късно: за съжаление, Надежда (така се казва по лична карта девойката) не е нито наш клиент, нито клиент на UniCredit Consumer Financing… Явно просто е теглила пари от наш банкомат и е запазила бележката. Има обаче карта, издадена от Bank of America. Интересно.
Какво следва? Да оставим нещата така ще е най-лесно и може би на пръв поглед логично – не е наша работа, а често сме чували и скептичната реплика „да се оправя…“. Живеем обаче в сферата на информационните технологии. Знаем, че признаха вече и съществуването на глагола „google” в английския език. Copy-paste на трите имена на вече известната в нашия офис забраванка на портфейли. Слава богу, оказва се, че освен разсеяна, „нашата“ Надежда е и доста деен човек… или поне предполагаме, че е тя. Силно вярваме, че човек, който е правил PhD в Принстън, най-вероятно е и притежател на карта от Bank of America. Откриваме, че същата Надежда има учредена и организация с нестопанска цел, с адрес, неин телефон, телефон на колега. Заслужава си да звъннем.
Два телефонни опита по-късно излиза, че предполагаемата Надежда е с изключен телефон в Гърция, а колегата не вдига телефона си – жалко. Или не съвсем - получаваме обратно обаждане от него доста скоро. Познава Надежда. Но дали е тя? Е… тя е, надали има друга Надежда, родена на същата дата като тази, стояща най-отпред в ЕГН-то на „нашата“ :) Проверката е направена и Надежда е намерена. Даваме на добрия колега телефон за връзка с нашия съвестен гражданин, който бе достатъчно находчив да пише имейл на ПР отдела на УниКредит Булбанк. Портфейлът е при собственичката си.
Happy end :)
P.S. Полезно е да си пазите бележките от банкомата след теглене. Не е ясно кога ще ви послужат!