С колело на работа – още едно предимство на лятото

С колело на работа – още едно предимство на лятото
  • Календар икона 18 август 2016
  • Око икона 3368

Можем ли едновременно да спестим пари, да изгорим калории и да се погрижим за фигурата си – отговорът е „Да“, ако идваме с колело на работа. Това е още едно от многото предимства на лятото, от което си заслужава да се възползваме. Ще кажете, че е трудно да се придвижваш на две колела в градската джунгла и няма да сте далеч от истината за град като София, но ето че виждаме по улиците все повече велосипедисти, а пред много административни сгради, в това число и пред централните клонове на УниКредит Булбанк, паркингите за колелета все повече се запълват с возилата на служителите.

Какво мотивира делови хора като банкерите да оставят колите си и да потеглят с колело на работа? Решихме да попитаме колеги от УниКредит Булбанк как се чувстват като колоездачи, защо са избрали този вид превоз и каква е тяхната лична история с колелото.

Спасение от чакането на градския транспорт

„Реших да предпочета колелото пред градския транспорт, защото времето е хубаво и така не се налага да чакам по спирки“, разказва Ирина Аламинова. „Избягвам шосетата, предпочитам най-вече маршрути през парковете. Най-трудно ми е да преодолявам стръмните изкачвания“, допълва тя. Според Ирина карането на колело дава свобода, особено когато намериш на най-удобния си маршрут до работа и знаеш в кои участъци можеш да ускориш спокойно. „Идвам до работа с колелото поне два пъти седмично и тогава се чувствам много по-тонизирана“, споделя още тя.

Спорт на път към работа

Ирина е на мнение, че карането на колело е не само начин за придвижване, но и за раздвижване. То ти дава удовлетвореност, че си спортувал, дори и в дни, когато не ти остава време за друг вид физическа активност.

Пестене на време и средства

Повече от 3 години Галин Панчев се придвижва до офиса предимно с колело. Пътят му до работа с метро му отнема 50 минути, с кола 35 минути, а с колелото – 40 минути. Когато достига до офиса на банката на бул. „Гюешево“ с колело обаче, идва на работа в по-добро настроение, защото е успял да бъде активен, вместо да си губи времето в задръствания. При недостатъчната мрежа от велоалеи в София, най-трудно е да си намериш подходящ маршрут, смята Галин. Затова той си е разработил няколко варианта и избира пътя си с колелото в зависимост от времето, с което разполага.

Карането на колело до работа има и икономическо измерение – разходите за бензин драстично намаляват, а средствата, вложени в колелото, се изплащат (в случая на Галин – за около 3 месеца).

„Ключово за успешното придвижване на две гуми е изборът на подходящо колело. За разлика от другите европейски столици, където се използват основно градски тип колелета – с по-тънки гуми и висока рамка, в София по-добрият вариант е планински бегач, защото тук на колоездачите непрекъснато им се налага да карат през паркове, да слизат от високи бордюри и с градско колело са по-нестабилни“, коментира Галин. По негови наблюдения напоследък шофьорите в София стават по-толерантни към велосипедистите и все повече хора се придвижват с колелета в града.

Да бъдем еко

С избора си да се придвижваме с колело, показваме отношението си към природата и заобикалящия ни свят, смята Румяна Дамянова. Според нея общините трябва максимално да стимулират хората да карат колела, ако искат да намалят трафика и вредните емисии от автомобилите. По нейните думи, у нас има какво да се желае в това отношение, но въпреки трудностите, велосипедистите намират начин да практикуват този спорт и в градски условия.

Да видим града от различна перспектива – тази на велосипедист

Когато караме колело, можем да забележим неща, които иначе не бихме видели – тревата в парковете, хората, които вечер разхождат кучета със светещи каишки или пък се придвижват с нестандартни колелета с една гума, разказва наблюденията си Руми. По думите й карането на колело е приятен начин да изчистиш главата си от негативни мисли, защото се концентрираш изцяло върху пътя и можеш да се наслаждаваш на мига. Покрай карането на колело се научават и много нови неща – как се сменя гума например, казва Руми, която вече освен че кара колело, може и да го поправя.


Мара Барева

Управление „Връзки с обществеността и комуникации“

Nbsb/CbsfwbAVojDsfejuHspvq/Ch

Вижте всички статии от Мара Барева


Последвайте ни в социалните мрежи

Пишете ни