Как да пренесем бизнеса си онлайн?

Как да пренесем бизнеса си онлайн?

Вие сте собственик на малък бизнес и отдавна искате да излезете на дигиталния пазар, но не знаете от къде да започнете? В следващите редове ще намерите информация за няколко лесни инструмента, които могат значително да улеснят разширяването на бизнеса ви във виртуалната сфера.  

За никого не е тайна, че всичко се случва онлайн – от превод на пари, до поръчване на такси. Интернет пространството ни дава и невероятната възможност да споделяме мнението си за това, което ни е харесало, и да оценяваме не само закупените продукти, а и начина, по който те са достигнали до нас.  Онлайн присъствието на вашия бизнес е също толкова важно, колкото и бляскавата витрина, поради простата причина, че все повече хора първо търсят информация за дадена услуга онлайн, преди да излязат навън. И много често, ако не намерят нещо онлайн, те дори не разбират за съществуването му.

Съобщете на онлайн общността, че съществувате! При това БЕЗПЛАТНО и БЪРЗО!

Масова заблуда е, че за да ви намират хората в търсачките, ви е необходим уебсайт. Да, би било хубаво да имате такъв, но нека започнем от най-базовото и постепенно надградим.

Решението се нарича Google MyBusiness (Гугъл Моят Бизнес). Чрез използването на тази услуга, потенциални клиенти бързо и лесно могат да намерят адреса и телефона на вашия бизнес. Вписвайки се в листата на Google получавате мигновена видимост. Адресът ви бива отбелязан на картата, и когато някой търси бизнес като вашия в околността, лесно може да получи упътване къде и как да стигне най-бързо.

Регистрацията става за около пет минути: Като е необходимо единствено да си направите Google акаунт. След това избирате типа на своя бизнес: Магазин (ресторант, хотел, студио), Услуга (такси, доставка на храна) или Марка (музикална марка, спортен клуб, кауза и т.н.). Накрая въвеждате контактите си.

Това е най-простият метод да навлезете в онлайн пазара. Бързо е, безплатно е и не изисква почти никакви технически умения.

Продавайте продуктите си онлайн!

Електронната търговия става все по-популярна. За последните десет години броят на хората в ЕС, закупили стоки онлайн, се е удвоил от 24% през 2008 на 48% през 2017 по данни на статистическата агенция Eurostat. Време е и вие да хвърлите въдицата си в този безмерен океан от потенциални клиенти.

Да си направим онлайн магазин може би звучи като инициатива, която би погълнала огромен ресурс от време и пари. За щастие има модерни решения които могат да ви спестят всичко това. Платформи като Shopify и BigCommerce са създадени специално за хора с малък бизнес и големи мечти.

Платформите предлагат голям набор от готови визии за вашия бъдещ е-магазин, позволяват ви да качвате продуктови фотографии и описания и да обработвате поръчки, използвайки сигурни виртуални методи. Тези платформи позволяват на клиентите ви да заявяват покупка на няколко продукта едновременно, чрез използване на виртуална кошница. Тези решения са едни от най-популярните и за минимална месечна такса ви предоставят всички необходими ресурси да продавате стоки и услуги онлайн.

Други безплатни платформи, които предоставят възможности за започване на електронна търговия, са Wix и Wordpress. Разгледайте ги и вижте дали това, което предлагат, може да превърне мечтата ви в реалност.

Какво търсят клиентите в един уебсайт?

Тук ще споделя няколко съвета, които правят една марка лесно разпознаваема и предпочитана:

Семпъл дизайн – използвайте палитра от 2-3 допълващи се цвята, като избягвате ярките и контрастиращи цветове.

Лесна навигация – В професионалните уебсайтове, под всяка страница може да намерите секция с контакти. Добра практика е на всяка страница да се вижда отличителното лого, в което да е вграден линк към началната страница.

Осезателни продукти – направете изчистени снимки на продуктите си и добавете кратки описания за материалите, от които са изработени. Дайте на клиента си усещането, че наистина може да се докосне до това, което предлагате.

Не спирайте да генерирате медийни материали в социалните платформи – на колкото повече места хората могат да намерят информация за вашия бизнес, толкова по-голям досег ще имате до потенциални клиенти. Свържете уебсайта си с акаунтите си във Facebook, Twitter и Instagram. Не забравяйте редовно да ги ъпдейтвате. На колкото повече места в интернет името на вашата марка може да бъде намерена, толкова по-често тя ще излиза в резултатите от търсачките.

Пишете в блог – Добра идея е да направите блог секция, в която поне веднъж седмично да качвате нещо актуално и интересно. Помислете също така и за видеоматериали, те може да бъдат снимани от всякъде с личния ви смартфон.

Добавете секция за коментари и оценка на продуктите и услугите си – хората искат да видят дали предишните ви клиенти са останали доволни от услугите ви.

E-mail листа – Добавете анкета или секция в която клиентите да оставят своя e-mail, така постепенно ще изградите база данни от имена, на които можете да изпращате нови оферти и промоции.

Няколко последни насоки

Не спирайте да се интересувате от възможностите, които ви предлагат новите технологии. В статията споделихме няколко стъпки към онлайн търговията, които не изискват особени технически познания и голям капитал. Позволете на клиентите ви да се докоснат до вашите продукти и услуги, а и до вас самите. Колкото повече информация предоставите, толкова по- реални и сигурни ще изглеждате на пазара. И най-важното – забавлявайте се и обичайте това което правите!


Александър Георгиев

Връзки с обществеността и комуникации

Стажант

Bmfltboefs/HfpshjfwAVojDsfejuHspvq/CH

Вижте всички статии от Александър Георгиев


Последвайте ни в социалните мрежи

Пишете ни