Има ли живот извън „клетката“? Или как да направите място за важните неща в живота извън офиса - Част 2

Има ли живот извън „клетката“? Или как да направите място за важните неща в живота извън офиса - Част 2

След като разкрихте какъв балансьор сте в Част 1, вижте над какво трябва да работите, за да откриете перфектния баланс между работа и личен живот.

 

Най много А - Вечно търсещият баланс

Първото и най-важно нещо при постигането на баланс е да „поемете командването“ на собствения си живот. Помислете за това как виждате себе си в настоящия момент, кои сте, какво правите. Чувствате ли, че сте добър в това, което правите? Дали другите мислят за вас по този начин? Дали вашите многобройни роли – на експерт, колега, родител, съпруг/а и пр. ви карат да се чувствате уязвими? Имате ли притеснения, че една от ролите ви може да обезсили другата? Когато човек търси хармония между многото неща, с които се е захванал, трябва да определи правилно приоритети си и да бъде уверен, че може да балансира между тях.

Експертите съветват да не се фокусирате само върху една част от това, което сте. Да имате една главна роля не намалява автоматично никоя от другите ви. От друга странада се опитвате, да отхвърляте ролите си би ви отнело доста време и енергия. Възприемането на тази реалност може да ви помогне, да идентифицирате връзките между ролите си, как могат да се повлияят взаимно по положителен начин.

Според експерти, интересен подход е да се използва "холистичен" начин на мислене и да се търси унифицираща връзка между вашите самоличности. Например, в едно от проучванията,авторите от Harvard Business Review, анкетират хора, участващи в спортни състезания, които събират пари за благотворителна кауза. Един от участниците, споделя, че това е съвършеното обединяване на всички негови страсти – колоездене и благотворителност.

Участник в друго проучване обяснява взаимовръзката, че всичките му различни на пръв поглед работни места - ИТ, журналист и артист - са се доближили до умението му да пише. За да намерите обединяващата връзка, направете крачка назад от ежедневната суматоха на вашите различни роли и се опитайте да намерите общото поле - споделеното умение, смисъла или целта.

И разбира се, когато откриете вашите роли и връзката помежду им най-рационалното нещо, което можете да направите, е  да се възползвате от тях. Възприемането на многобройните ви идентичности може да подобри способността ви да възприемате перспективите на другите и да се ангажирате с творческо и иновативно поведение. Връзките между работата и домът могат също да бъдат повлияни.

 

Най-много Б - Добрият небалансьор

Докато променяте начина, по който виждате себе си, е необходима първа стъпка и към начина, по който другите ви виждат и се отнасят с вас. Понякога взаимоотношенията в една част от живота ви могат да бъдат толкова обсебващи, че да повлияят на други аспекти от идентичността ви. В такива моменти могат да се създадат ситуации, които биха ви накарали да се чувствате по-добре ако останете съсредоточени само в една роля. Например, ако един работещ баща бъде помолен от шефа си да остане на среща с партньори в последната минута, преди да тръгне от офиса. Той може неохотно да се съгласи, чувствайки, че трябва да потисне родителската си идентичност и ангажираност, за да бъде добър служител. Но дали това е най-правилният подход при търсенето на баланс между личния и професионалния живот.

За да промените начина, по който другите ви виждат, експертите съветват да се фокусирате върху намирането на баланс между вашите роли, правилното управляване на границите на всяка една от тези роли и установяване на автентичността.

За някои балансът може да означава внимателно планиране на седмицата за да си гарантира, че има достатъчно време, да изпълни всяка от своите задачи. За друг, измерването на "баланса" може да бъде в края на всеки ден или в края на всеки месец за да прецени дали е разпределил рационално времето и енергията си, и какви промени е необходимо да направи за следващия месец.

 

Най-много С - точният баланьор

За да имат успех в работата, хората трябва да се чувстват комфортно и на мястото си. Важно е мениджърите да им помагат,насърчават и приемат множество техни роли. Вие знаете това и умело го използвате. 

Например някои изпълнителни директори прегръщат с радост идеята публично да разказват как те самите съчетават професионалната и родителската си роля. Това стимулира хората да се развиват и да вземат добри практики за техния личен баланс.

Убедени сте, че  за да бъдете ефективни и щастливи на работно място и извън него, трябва да смените начина на мислене и действията, които правите ежедневно. Това е причината да бъдете много адаптивни. При някои хора това би могло да доведе до лек хаос, но не и за вас.

Единственото, което трябва да направите е, да бъдете по-отстъпчиви понякога. Баланс значи да можем, да преценяваме ситуациите, а не просто да направим това, което сме решили.

Ако понякога сте по-отстъпчиви, ще може още по-ясно да възприемете ролите си и тяхната взаимовръзка и можете да сте сигурни, че ще се почувствате по-уверени, по-устойчиви и със сигурност по-балансирани.

И помнете, че за да сте най-добрите, не е нужно да сте съвършени, а перфектно балансирани.

*Материалът е вдъхновен от статията How to make room in your work life for the rest of your self

 


Аделина Пеева

„Връзки с обществеността и комуникации“

Старши мениджър спонсорства и събития

Аделина Пеева е Старши мениджър спонсорства и събития в УниКредит Булбанк. Работата и интересите й са свързани с управленията на събития, CSR, комуникации и лайфстайл. В рамките на УниКредит е работила по различни проекти на местно и групово ниво – вътрешнобанкови събития, културни, спортни и бизнес инициативи и др.

Завършила е „Връзки с обществеността“ и „Рекламен мениджмънт“ в НБУ и „Вътрешно-политическа журналистика“ в СУ „Св. Климент Охридски“.Обожава да пътува и да открива нови места и хора. Обича времето, споделено със семейството и приятелите, както и да експериментира   в кухнята.

Befmjob/QffwbAvojdsfejuhspvq/ch

Вижте всички статии от Аделина Пеева


Последвайте ни в социалните мрежи

Пишете ни