Кризата около COVID-19 не само промени ежедневието ни, тя ни научи и на някои уроци, които вярвам, че може да са ни полезни. По време на уебинар, посветен на практичните финанси, организиран от Junior Achievement Bulgaria, споделих трите важни урока, които научихме от кризата и ще ги споделя и с читателите на блога на УниКредит Булбанк:
- На първо място разбрахме, че е наистина важно да имаме финансови буфери, които ще ни помогнат да минаваме през затрудненията по-лесно и бързо. Криза не може да се предвиди и не можем напълно да се предпазим от нея, но ако сме финансово по-подготвени, със сигурност ще се справим по-бързо.
- Вторият урок, който научихме е, че трябва да инвестираме в нашите финансови навици, да оптимизираме разходите си и да се замисляме повече за покупките които правим и решенията, които взимаме.
- Третият урок, който научихме е да инвестираме в активи с висока възвращаемост и нисък риск. Такива активи са здравето, семейството, образованието и новите умения.
Смятам, че важен извод, който си направихме от кризата около COVID-19 e, че във всеки момент партньорите са много ценни. Затова и ние в Уникредит Булбанк се стремим винаги да бъдем добър партньор на нашите клиенти.
Банката може да е партньор на клиентите в оптимизиране на техния бюджет, във възможностите да им спести време като им предлага добри дигитални канали за обслужване, като им помогне да изберат подходящ спестовен план и да им помогне, когато имат затруднения. Хубавото на спестовните планове е, че има подходящи за всеки бюджет.
Освен това вярвам, че големите компании имат отговорности не само към своите клиенти, а и към цялото общество.
Компаниите трябва да инвестираме в благосъстоянието на обществото. В тази връзка темата за финансовата грамотност е много важна за Уникредит Булбанк. Ние се включваме в различни, но еднакво значими социални инициативи, като фокус за нас е повишаване на финансовата грамотност. Освен това, целогодишно колеги от различни структури се срещат с ученици и студенти от цялата страна, за да им разказват повече за финансите. Лекциите са част от програмата на УниКредит Social Impact Banking, която цели да подпомогне устойчивото развитие на всички пазари, на които УниКредит е представена. Програмата си партнира с Junior Achievement Bulgaria в проекта „Практични финанси“.
Друга промяна, която наблюдаваме заради COVID-19 са трайно промените потребителските навици. Според мен ситуацията даде сериозен тласък на дигитализацията на услугите, както вътрешно в компаниите, така и външно за клиентите. Клиентите приемат тази тенденция изцяло положително, защото все повече търсят удобството и пестене на време когато избират услуга. Логично е, че колкото повече и дигитални канали имаме и клиентите ползват, толкова по-висока ще е клиентстката удовлетвореност. Всяко спестено време е инвестиция, която може да бъде вложена в много полезни неща“.
За финал ще споделя, че според мен здравето и времето за най-ценните ресурси и трябва винаги да ги приоритизираме.