Как милениалите трансформират бизнес света?

Как милениалите трансформират бизнес света?

Младите професионалисти могат да окажат голямо влияние върху промяната на бизнес моделите. Като пример можем да вземем Лари Пейдж, Стив Джобс, Марк Зукърбърг и Бил Гейтс, които са били в началото на 20-те си години когато са основали компании, които доминират и днес.

Не всеки млад и активен човек може да създаде компания, но всяка компания може да включи представителите на новите поколения в управлението. Някои компании като Gucci, Prada и Starbucks вече разчитат на млади професионалисти за взимане на важни решения.

От края на 2020 година УниКредит Булбанк също създаде Милениъл борд, който работи с местните топ мениджъри. Част от местния младежки управителен съвет на УниКредит Булбанк станаха 7 млади експерти на възраст до 35 години: Лора Динева, Беатрис Николова, Ангел Якимов, Станислав Тишев, Лоренцо Черчиело, Виктор Тричков и Момчил Иванов.

В интервю за блога на банката те коментираха какво е това GYM борд, какво ги е мотивирало да станат част от младежкия борд на УниКредит Булбанк и как допринасят за работата на компанията:

Какво е това GYM борд?

GYM бордът представлява екип от млади професионалисти с различни качества и подходи, но с обща мотивация – да допринесем за стратегията на банката за лесно банкиране. Младежкият борд е предизвикателство, което накратко е: Нека видим какво можем да постигнем, когато се отърсим от ежедневните задачи и съществуващите процеси. Работим в сътрудничество с топ мениджмънта на УниКредит Булбанк и търсим различната гледна точка във всяка ситуация, за да можем да гарантираме все по-високо качество на продуктите и услугите на банката. Използваме нашите познания, опит и най-вече въображение, за да представим проблемите и възможностите от една по-различна гледна точка или да идентифицираме такива, които ни убягват, обясни Станислав Тишев, ръководител екип Планиране и контрол в УниКредит Кънсюмър Файненсинг и член на GYM борда.

Защо реши да се включиш в GYM борда на УниКредит Булбанк?

Свидетели сме на on-demand economy, което означава, че клиентите изискват незабавен и постоянен достъп до стоки и услуги, персонализирани за тях.  Удобство или добавена стойност, скорост и леснота са това, което съществуващи и бъдещи клиенти ще търсят все повече. Като компания ние трябва да отговорим на тези потребности и това беше причината да се включа в GYM борда. Аз и колегите ми работим в компания, в която мениджърите са готови не просто да водят, но и да са активни слушатели, което много допринася за бързото адаптиране на банката към дигиталния свят“, коментира Лоренцо Черчиело, бизнес мениджър в банката и член на GYM борда.

С какво допринася GYM борда за работата на банката?

GYM бордът е съставен от представители на поколението, което се превръща в основната клиентска база на банката. Това дава възможност за поставянето на основите на трансформацията в онези области, които само до няколко години ще са основен показател, по който една банка ще бъде оценявана като конкурентна на пазара. Младежкият борд предоставя възможността на млади хора с професионален опит в различни сфери да вникнат в процеси и продукти, поставяйки се на мястото на техните крайни клиенти, било то вътрешни или външни. Това дава конкурентното предимство на УниКредит Булбанк да се трансформира в институция, с която се работи лесно и е предпочитан партньор за клиентите.

Върху какви задачи работите?

Задачите са най-различни. Стараем се да даваме обратна връзка за съществуващи процеси в банката, като целта е да ги подобрим и улесним, за да може клиентите да ни приемат като техен партньор. Разбира се, работим и по нови идеи и проекти, свързани предимно с дигитализацията на нашите продукти и услуги. Целта е да помогнем и на колегите да работят по-ефективно. Затова нашите усилия са фокусирани не само върху високото клиентско преживяване, но и върху удовлетвореността и мотивацията на всички колеги в банката, обяснява Момчил Иванов, старши мениджър международни клиенти и член на GYM борда.

Каква е ролята на младите хора при управлението на голяма компания?

50% от активно работещите в България са от поколението Y. Така че, ако една компания иска да е успешна, тя трябва да вземе предвид мнението, вижданията и желанията на по-младите поколения. Това, което се очаква от нас е да даваме свежите и нестандартни идеи, дори понякога да звучат „невъзможни“ на пръв поглед. Тези идеи често са балансирани от по-опитни колеги и така можем да предоставяме успешни и устойчиви решения, които да носят стойност както за клиентите, така и за организацията, обяснява Ангел Якимов, специалист ИТ архитектурни решения и член на GYM борда.

Какво очаквате да постигнете?

Очакваме да останем предпочитана банка за клиентите и предпочитам работодател за колегите. За нас е много важно не само клиентите, но вътрешно като екип да покажем, че ние се трансформираме от банка в дигитална компания и това е една изцяло положителна промяна. Вярваме, че целият екип на УниКредит в България е мотивиран да участва в тази промяна, обяснява Лора Динева, специалист организационни модели, оразмеряване и мониторинг на ефективността член на GYM борда.

Как може да се докаже един млад професионалист?

Един млад професионалист може да се докаже като предлага идеи, участва в различни проекти и прави грешки. На пръв прочит звучи парадоксално, но истината, че най-бързо и ефективно се учим след като сме допуснали грешка. Моят съвет е всеки млад човек да търси компания и екип, в който грешките (разбира се в приемливи граници) са позволени. „Най-бързият начин за успех е да удвоите процента на неуспехите си”, казва Томас Джон Уотсън, главен изпълнителен директор на IBM до 1956 год. През последните години все повече и повече компании възприемат тази гледна точка, защото бизнесът не може да предлага иновации, ако отказва да поема рискове и да се учи от неуспехите си. Това важи и за кариерата на всеки от нас, коментира Беатрис Николова, експерт Комуникации и корпоративна култура и член на GYM борда.


Последвайте ни в социалните мрежи

Пишете ни