Стратегията ни в УниКредит Булбанк е да предоставяме удобни и сигурни електронни услуги на бизнеса. Предвид и динамичните очаквания на пазара се фокусираме върху нови подобрения на дигиталните решения, които предлагаме на нашите корпоративни клиенти.
Визията ни е Булбанк Онлайн да се превърне в основна дигитална платформа за обслужване и за комуникация с нашите корпоративни клиенти. Целта ни е да я развием до виртуална екосистема за изключително финансово клиентско преживяване. Заедно с клиентите надграждаме качеството на услугите, които предлагаме изцяло дигитално, именно заради това тяхното мнение е ключово при представяне на нови функционалности.
Представяме ви една от новите ни функционалности, достъпна за корпоративни клиенти в онлайн банкирането - Host-to-Host (H2H).
Чрез нея имате възможност да нареждате група изходящи преводи в лева и валута, включително бюджетни и СЕБРА плащания, използвайки за целта ERP система (счетоводната система на вашата компания). H2H подпомага автоматизирането на процесите чрез предаване на информация през защитен канал за комуникация (API). Това е още една стъпка в процеса по дигитализация с основна цел удобство на клиента.
За да споделят своите впечатления от използването на услугата, поканихме Дженерали Застраховане АД - една от водещите компании в застраховането в България, част от групата на Generali. Групата е сред най-големите доставчици на застрахователни услуги и такива, свързани с управлението на активи в световен мащаб.
Дженерали Застраховане АД беше сред първите клиенти, които заявиха услугата Host-to-Host.
Красимира Петкова, Главен счетоводител, ни разказа за услугата и опита, който имат с нея до момента.
Как е било организирано разплащането в Дженерали Застраховане АД преди използването на услугата H2H? Кога възникна потребност от промяна и защо избрахте H2H?
УниКредит Булбанк АД е наша основна обслужваща финансова институция. Ние от Дженерали Застраховане ползваме Булбанк Онлайн, както и други решения на банката, с които ефективно управляваме паричните средства. Преди използването на услугата Host to Host се налагаше ръчен експорт на записите, генерирани от нашата информационна система „Застраховател“ и импорт към платформата за онлайн банкиране.
Нашето желание беше да съкратим процеса като обвържем системно масовите ни плащания към посредници и доставчици чрез директна интеграция към платформата за онлайн банкиране, без това да изисква човешка намеса.
От нашия обслужващ банкер в УниКредит Булбанк разбрахме, че банката стартира подобна функционалност. Решението от наша страна не се забави като след това процесът беше по-скоро оперативен - с няколко срещи за уточняване на технически детайли, необходим хардуер, достъпи и тестове и през двете информационни системи. Така H2H решението беше внедрено успешно.
Как премина процесът по внедряването и колко време отне?
Процесът по внедряване премина гладко и сравнително бързо. Експертите на банката ни съдействаха изключително отзивчиво и не срещнахме технически затруднения.
Получихме тестова версия на услугите, които използвахме, за да адаптираме и тестваме конкретни функционалности в ИС „Застраховател“ , като в последствие пренесохме тези промени и ги насочихме към реалните услуги предоставени от УниКредит. Цялостната интеграция, заедно с бизнес тестовете на услугите, отне около месец.
Като компания, която активно използва услугата H2H, можете ли да посочите до колко услугата ви помага да спестявате време и усилия?
Спестява времето на двама служители, които се занимаваха с качването на генерираните масови файлове от нашата ИС „Застраховател“ към онлайн банкирането ни. Имаме и сигурността, че тези файлове, съдържащи важна фирмена информация, няма да бъдат манипулирани.
Бихте ли препоръчали услугата H2H и на други компании?
Разбира се. Сигурност, автоматизация и ефективност в управление на времето.