Мая Алексова: Международният център на УниКредит Булбанк улеснява живота на бизнеса

Мая Алексова: Международният център на УниКредит Булбанк улеснява живота на бизнеса

Мая Алексова е Директор "Център Международни клиенти" на УниКредит Булбанк от 1 септември 2024 г. Преди това тя е била ръководител на отдела за кредитен риск на банката. От 2013 г. до 2018 г. оглавява финансовия отдел на Корпоративно банкиране на банката. Преди това е заемала различни ръководни позиции, свързани с управлението на отношенията с големи и международни клиенти в Корпоративното банкиране. Тя започва кариерата си в банковия сектор през 2006 г. в HVB Bank Biochim.

Как са изградени вашите услуги, за да удовлетворяват нуждите на вашите международни корпоративни клиенти и по какъв начин Международният център подкрепя вашите клиенти?

УниКредит Булбанк е корпоративна банка номер 1 в България и е част от УниКредит, успешната паневропейска търговска банка. Ние предоставяме решения за всички предизвикателства, с които нашите клиенти се сблъскват при ежедневните си дейности. Стремим се да улесняваме работата с финансовата институция и да създаваме реална стойност за нашите клиенти и партньори. Банката има персонализиран модел на обслужване на базата на доброто познаване на индивидуалните нужди на международните групи, базирани в България. Обслужващият банкер "Международни клиенти" е единната точка за контакт за всички запитвания от международните компании, предоставяща изчерпателна подкрепа при избора на банкови решения, персонализирана към специфичните нужди на дружеството – от трансграничното откриване на разплащателна сметка, през съвети за онлайн банкиране до по-комплексните структурирани финансови решения.

Въпреки фокуса върху дигитализацията и трансформацията, клиентът остава в центъра на всичко, което правим. Изборът на бизнеса доказва, че ние се движим в правилната посока, тъй като имаме около 70% покритие от УниКредит на 100-те ТОП дружества в България. За да улесни още повече операциите на международния бизнес в България, ние създадохме това уникално място – Международния център в София, където нашите клиенти могат да се срещат със свои партньори и клиенти, могат да получават съвети за установяването на дейност на местно ниво, както и по други релевантни теми. Всичко това е с цел ускоряване на възможностите и улесняване на живота на бизнеса. Тук нашите клиенти имат възможността да използват уникално пространство и да организират представянето на продукти за партньори и клиенти.

Какви дигитални решения предлагате?

Редовно търсим и събираме мнение от нашите клиенти за услугите, които получават и очакванията, които имат към „банка на бъдещето“ и по този начин надграждаме нашето представяне. С течение на годините ние развихме значително нашите дигитални канали и тази година бяхме обявени в международните рейтинги на Global Finance за „Най-добрата дигитална банка“ на страната. Също така  имаме и признанието на нашите клиенти, което е ясно демонстрирано от данните – около 95% от корпоративни ни клиенти са активни потребители на Булбанк Онлайн, 97% от всички транзакции са онлайн или казано по друг начин, над 25 милиона трансакции през 2023 г. Ние инвестираме в разработването на нашата виртуална банкова екосистема за юридически лица – Булбанк Онлайн, която предоставя пълен дигитален достъп до повечето от услугите за дружествата. Тази година ние бяхме първите, които пуснаха на банковия пазар платформата за дигитален обмен на документи, която позволява на клиентите да обменят с банката и да подписват дигитално документи навсякъде по света и улеснява още повече работата им с УниКредит Булбанк. 

Какви са перспективите на вашата екологична, социална и управленска стратегия (ESG)?

Значителна част от нашата ESG стратегия е дигитализирането на основните услуги, важни за нашите клиенти. УниКредит Булбанк е водещата корпоративна банка в страната и ние разбираме нашата решаваща роля при финансирането на устойчивото трансформиране на бизнес моделите на нашите клиенти. Имаме също така вътрешни инициативи, за да станем по-зелена организация и да намалим въглеродния отпечатък, като също така сме част от банковия алианс Net-Zero, със специфични ангажименти и цели за въглеродна неутралност.

УниКредит Булбанк, като част от УниКредит, подписа тригодишно споразумение за закупуването на електричество от фотоволтаична електроцентрала, в съответствие с целите си за устойчивост и инициативи за зелена енергия. Този ход позволява на банката да намали значително своя въглероден отпечатък, 75% от използваната енергия да бъде зелена и демонстрира нашите ангажименти за устойчиво развитие. Също така инвестираме в дигитални канали и предоставяме на нашите клиенти процеси без хартия. В резултат от това, над 97% от преводите се правят по електронен път, а дигиталните продажби нараснаха с над 71%. Плащанията с онлайн карта се увеличиха с над 160% годишно.

През 2023 г. започнахме серия от семинари за нашите клиенти с основната цел да се гмурнем дълбоко в различните екологични, социални и управленски теми, като нови регламенти, най-добрите практически примери от най-засегнатите сектори, зелени инвестиции, енергийна ефективност, социална ангажираност и т.н.

Интервюто е подготвено за изданието на SeeNews ТOP 100.


Последвайте ни в социалните мрежи

Пишете ни