Съвети при плащане в интернет
Избирайте сайтове
Иконакоито са включени в програмите за сигурни плащания с банкови карти на Visa и MasterCard.
Ако сайтът не ги поддържа
Иконапроверете дали той е защитен – погледнете за икона на ключ или катинар (в името на линка) или най-долу на браузъра ви.
Избягвайте свободни
Иконаи обществени Wi-Fi мрежи при плащания с карта.
Проверете дали антивирусната
Иконапрограма на вашето устройство е активна.
Използвайте картата си лично
Иконаи не я предоставяйте на свои близки, роднини или приятели.
Запознайте се с трансакционните
Иконалимити на вашата карта при плащане.
Абонирайте безплатно картата си
Иконаза услугата сигурни плащания в интернет и потвърждавайте покупките си чрез своя личен виртуален ПИН.
Сменяйте редовно паролите си
Иконане използвайте еднакви или лесни за отгатване пароли при регистрация в интернет сайтове.
Не запаметявайте картовите си данни
Иконав сайтове, в които плащате и не ги записвайте на хартиен носител непосредствено до компютъра или на мобилното си устройство.
Ако получите съобщение от името на банката
ИконаVisa, MasterCard, друга институция или търговец, изискващо да предоставите лични и/или картови данни, имейл адрес, пароли и т.н. за верификация на ваш профил, имайте предвид, че това е опит за злоупотреба. Ако сте предоставили вашите данни по такъв начин, то незабавно информирайте банката, за да блокирате картата си.
Преди да заплатите стоки
Иконаили услуги в интернет, проверете репутацията на сайта и търговеца в независими блогове и форуми.
Не приемайте автоматично общите условия
Иконана сайта при регистрация. Запознайте се със срокове за доставка, абонамент, политика за анулиране и връщане на стока, регистриране на рекламации, гаранция и т.н.
Бъдете внимателни
Иконапри предлагане на „безплатен“ или „демо“ продукт/услуга от търговец. Ако предлаганите услуги са безплатни, търговецът не следва да изисква от вас въвеждането на каквито и да било картови данни.
Прегледайте общите условия
Иконана сайтове, предлагащи различни по вид абонаменти (онлайн игри, антивирусни програми, рекламни дейности и др.) в частта даване на съгласие/отказ за автоматичен абонамент и регулярно задължаване на картата ви с определена сума.
Запазете електронната разписка
Иконаза плащането, имейли или друга кореспонденция с търговеца. Може да ви е полезна в случай на оспорване на плащането.
Ако търговецът не ви изпрати
Иконаили предостави стоката или услугата в съответния й вид, то е необходимо да се свържете с него и да изясните въпроса. В случай че възникне спор, потърсете банката за съдействие.
Възползвайте се от услугите
Иконасъздадени за вашата сигурност и комфорт, които банката предлага, като например SMS известие или застраховка.
Преглеждайте месечното си извлечение
Иконаза извършените с картата ви плащания и при необходимост се свържете с банката за съдействие.