Съвети при плащане на ПОС
По време на плащане
Иконатерминалът и картата ви следва да са на видимо място пред вас.
Ако картата ви е безконтактна
Иконато тя следва да остане при вас по време на плащането.
Преди да потвърдите плащане
Иконапроверете дали сумата, изписана на дисплея на ПОС терминала е коректна
Ако ПОС терминалът изиска ПИН код
Иконапри въвеждането му го прикривайте внимателно с ръка.
Не е необходимо да разписвате
Иконаразписката от терминала, ако върху нея е налично съобщение «не се изисква подпис».
В случай на отказано плащане
Иконаможете да се свържете с Център за контакт с клиенти на банката, за да проверите причината за отказ или да заплатите по алтернативен начин.
Търговецът може да изиска
Иконадокумент за самоличност за да свери името с това от вашата карта.
Служителите в търговските обекти
Иконанямат право да записват данни от вашата карта.
Част от картовите ви данни
Иконамогат да бъдат записани върху разписката от ПОС терминала единствено ако плащането се извършва в обменно бюро или ако сте дали данните си чрез съответната резервационна форма на хотел, туристическа или рент-а-кар агенция.
След приключване на трансакцията
Иконане забравяйте да вземете картата и разписката от ПОС терминала, както и издадените от търговеца допълнителни фактури и документи. Същите могат да ви потрябват в последствие.
Ако установите, че плащането ви е дублирано
Иконаче са ви задължили с по-голяма или по-малка сума от дължимата и сте все още в обекта, то сигнализирайте в момента на търговеца. Ако не получите съдействие от него, обърнете се към банката.
В случай, че забравите картата си
Иконапри търговец, изгубите я или ви я откраднат, позвънете незабавно на денонощните телефони за съдействие, за да блокирате картата си своевременно.
Възползвайте се от допълнителни услуги
Иконасъздадени за вашата сигурност и комфорт, които банката предлага, като SMS нотификация, парола за сигурни плащания или застраховка.