Нагоре икона Бутон за връщане към началото

Съвети при плащане в интернет

Онлайн плащанията са част от ежедневието, но имат специфики, които е добре да знаем.

Представяме ви няколко съвета, с които ще ви помогнем да повишите своята информираност.

Съвети при плащане в интернет

Избирайте сайтове

Икона

които са включени в програмите за сигурни плащания с банкови карти на Visa и MasterCard. 

Ако сайтът не ги поддържа

Икона

проверете дали той е защитен – погледнете за икона на ключ или катинар (в името на линка) или най-долу на браузъра ви.

Избягвайте свободни

Икона

и обществени Wi-Fi мрежи при плащания с карта.

Проверете дали антивирусната

Икона

програма на вашето устройство е активна.

Използвайте картата си лично

и не я предоставяйте на свои близки, роднини или приятели.

Запознайте се с трансакционните

Икона

лимити на вашата карта при плащане.

Абонирайте безплатно картата си

Икона

за услугата сигурни плащания в интернет и потвърждавайте покупките си чрез своя личен виртуален ПИН.

Сменяйте редовно паролите си

Икона

не използвайте еднакви или лесни за отгатване пароли при регистрация в интернет сайтове.

Не запаметявайте картовите си данни

Икона

в сайтове, в които плащате и не ги записвайте на хартиен носител непосредствено до компютъра или на мобилното си устройство.

Ако получите съобщение от името на банката

Икона

Visa, MasterCard, друга институция или търговец, изискващо да предоставите лични и/или картови данни, имейл адрес, пароли и т.н. за верификация на ваш профил, имайте предвид, че това е опит за злоупотреба. Ако сте предоставили вашите данни по такъв начин, то незабавно информирайте банката, за да блокирате картата си.

Преди да заплатите стоки

Икона

или услуги в интернет, проверете репутацията на сайта и търговеца в независими блогове и форуми.

Не приемайте автоматично общите условия

Икона

на сайта при регистрация. Запознайте се със срокове за доставка, абонамент, политика за анулиране и връщане на стока, регистриране на рекламации, гаранция и т.н.

Бъдете внимателни

Икона

при предлагане на „безплатен“ или „демо“ продукт/услуга от търговец. Ако предлаганите услуги са безплатни, търговецът не следва да изисква от вас въвеждането на каквито и да било картови данни.

Прегледайте общите условия

Икона

на сайтове, предлагащи различни по вид абонаменти (онлайн игри, антивирусни програми, рекламни дейности и др.) в частта даване на съгласие/отказ за автоматичен абонамент и регулярно задължаване на картата ви с определена сума.

Запазете електронната разписка

Икона

за плащането, имейли или друга кореспонденция с търговеца. Може да ви е полезна в случай на оспорване на плащането.

Ако търговецът не ви изпрати

Икона

или предостави стоката или услугата в съответния й вид, то е необходимо да се свържете с него и да изясните въпроса. В случай че възникне спор, потърсете банката за съдействие.

Възползвайте се от услугите

Икона

създадени за вашата сигурност и комфорт, които банката предлага, като например SMS известие или застраховка.

Преглеждайте месечното си извлечение

Икона

за извършените с картата ви плащания и при необходимост се свържете с банката за съдействие.