Динамична парола за плащане в интернет
Какво е динамична парола за плащане в интернет?
Динамичната парола за плащане в интернет е уникална за всяко плащане и се получава от клиента в Булбанк Мобайл (за физически и юридически лица) или Булбанк Онлайн (само за юридически лица) в процеса на плащане в интернет при търговец, участващ в програмите за сигурни плащания VISA Secure и Mastercard ID Check.
Динамичната парола заменя използваната до момента статична парола, като осигурява още по-висока степен на сигурност при онлайн разплащанията с банкови карти чрез задълбочена верификация на картодържателя, съгласно регулаторните изисквания на PSD2 директивата.
Услугата е безплатна и е достъпна за всички притежатели на дебитни и кредитни карти на физически или юридически лица, издадени от банката с логото на Visa, Visa Electron, VPAY или Mastercard.
Активиране на динамична парола
Динамичната паролата се изисква за всяка трансакция с карта в интернет при търговци, които участват в програмите за сигурни плащания VISA Secure и Mastercard ID Check.
За да получите динамична парола, по време на плащане е необходимо да активирате предварително тази опция за своята карта през Булбанк Мобайл или Булбанк Онлайн чрез специално създаден за услуга бутон.
Активиране на динамична парола през Булбанк Мобайл
- Влезете в Булбанк Мобайл и изберете меню „Карти“
- Изберете картата, за която да активирате услугата и разгърнете списъка с функции към нея
- Натиснете бутон „3D динамична парола“
- Успешно сте активирали услугата, ако е налична зелена отметка на бутона
* Динамичната парола ще се получава в процеса на плащане като пуш нотификация в Булбанк Мобайл. За да видите паролата за конкретно плащане, следва да влезете в мобилното си банкиране, където като нотификация ще е налична паролата.
За потребителите с Android мобилни устройства, следва да бъде актуализирана версията на Булбанк Мобайл.
В случай че не извършвате плащане в интернет повече от 6 месеца, картата автоматично се деабонира за услугата и преди следващо плащане в интернет е необходимо повторно да активирате динамична парола за съответната карта.
Активирането на динамичната парола през Булбанк Онлайн
- Влезте в Булбанк Онлайн и изберете меню „Карти“.
- Натиснете бутон „3D“ за своята карта.
- Успешно сте активирали услугата, след получено потвърждение.
* Нотификациите от генерираните Динамични пароли за сигурни плащания в Онлайн Банкирането, ще се визуализират в меню Карти, секция „Пароли за потвърждение на интернет плащания“.
В случай че не извършвате плащане в интернет повече от 6 месеца, картата автоматично се деабонира за услугата и преди следващо плащане в интернет е необходимо повторно да активирате динамична парола за съответната карта.
Как да платим покупката си в интернет, използвайки динамична парола?
Стъпките при плащане са идентични на използваните до момента, като единствено се променя канала на получаване на паролата и това, че тя е различна и уникална за всяко плащане.
- Сложете избраните продукти в онлайн кошницата на търговеца и въведете необходимите за плащането лични и картови данни.
- Стартира автоматичен процес на верификация на клиента, като се отваря нов прозорец с логото на БОРИКА АД, Unicredit Bulbank и лога на VISA Secure или Mastercard ID Check, с кратка информация за плащането*.
- Прегледайте данните за плащането и натиснете бутона „Изпрати Динамична парола“. При успешна клиентска верификация паролата ще се изпрати до използвания от Вас електронен канал.
- Влезте в Булбанк Онлайн или Булабанк Мобайл, където ще е налична уникалната за плащането динамична парола, валидна 10 минути.
- Плащането се финализира след коректно въвеждане на динамичната паролата във визуализирания екран и съобщение за успешно плащане.
* Ако не сте абонирали картата си за получаване на динамична парола преди стартиране на плащането, същото ще бъде отказано и екрана за въвеждане на динамична парола няма да се визуализира. За да извършите плащане, абонирайте картата си за динамичната парола в използвания от Вас електронен канал и стартирайте процеса на плащане отново.
При необходимост от допълнителна информация и съдействие на разположение е Центъра за контакт с клиенти 02/ 933 7 360 на цената на един градски разговор или на кратък номер 15 212 за местни мобилни оператори според тарифния план.