Новини
Уважаеми клиенти,
Бихме искали да Ви информираме, че с настъпващите празници, лицата, занимаващи се с престъпна дейност, са особено активни и зачестяват случаите на измами.
Затова молим да сте много бдителни и предпазливи при всеки контакт с непознат търговец или лице, особено ако поводът е сред разпознаваемите сценарии за измама, като:
- При извършване на плащания при онлайн търговци, както и при продажби/покупки на стоки в платформи за електронна търговия, винаги проверявайте коректността на сайтовете преди да извършите плащане. Не предоставяйте на трети лица получената от Вас динамична парола за потвърждаване на дадено онлайн плащане с карта в телефонен разговор или чат приложение. Също така, не следвайте линкове, изпратени до Вас от трети лица и не въвеждайте данните за Вашите банкови карти преди да сте се убедили в коректността на насрещната страна.
- Внимавайте при оферти за лесна и високодоходна работа, обещаваща печалби с минимални усилия и при инвестиции с бърза възвръщаемост. Този тип предложения за работа изискват предоставяне на данни за банкова сметка от кандидатите, като дейността включва изпълнение на платежни нареждания през сметките на наетите, по които постъпват преводи от различно естество и същите следва да бъдат пренаредени към трети страни. Комуникацията и даването на указания от представящите се за „работодатели“ се осъществява през популярни приложения за изпращане на текстови съобщения и през социални мрежи. Предложенията за инвестиции през тези канали крият рискове от финансови загуби или други негативни последствия за Вас.
- Бъдете внимателни и при плащания по фактури, поради поява на случаи с фалшиви такива. Винаги извършвайте детайлна проверка на сметката и данните на контрагентите си преди да наредите превод, особено при първо плащане към нов контрагент или ако сметката е различна от тази, по която обичайно нареждате.
- Внимавайте при получаване на съобщения, в които се изисква директно въвеждане на банкова и лична информация под претекст за актуализиране на клиентски данни, в това число: номер на сметка (IBAN), банкова карта, потребителски имена и пароли за онлайн или мобилно банкиране.
- Спешно теглене и предаване на средства от Ваша страна. В такива ситуации в никакъв случай не пристъпвайте към изпълнение на получените указания и незабавно уведомете правоохранителните органи на телефон 112.
Молим Ви да имате предвид, че „УниКредит Булбанк“ АД не изисква по какъвто и да е канал от своите клиенти данни, свързани с техните достъпи до Булбанк Мобайл и Булбанк Онлайн, динамични пароли за потвърждаване на дадено онлайн плащане с карта или картовите Ви данни.
При съмнения за измама своевременно се свържете с Центъра за контакт с клиенти на телефон 0700 1 84 84 (кратък номер 1 84 84) или на имейл: DbmmDfoufsAVojDsfejuHspvq/Ch.
Допълнителни препоръки и съвети за превенция от измами можете да намерите и на сайта на банката.
С уважение,
Екипът на УниКредит Булбанк