Новини
Все повече клиенти предпочитат бързия и удобен процес при сключване на потребителски кредит при суми до 5 000 лева.
Все по-широкото портфолио от дигитални продукти, роботизация и автоматизация на ключови процеси насърчават клиентите на УниКредит в България да се възползват от удобството на дигиталните канали. Сред една от най-новите дистанционни услуги е и платформата Omnichannel, предоставяща възможност за заявяване и получаване на потребителски кредит до 75 хил. лева изцяло дистанционно през приложението за мобилно банкиране Булбанк Мобайл, достъпно напълно безплатно през Google Play, iOS и AppGallery.
Процесът при кандидатстване за потребителски кредит е изцяло дигитализиран и не изисква заплащането на такса, а одобрението на индивидуалната оферта при повече от 50% от заявките се финализира до третия час на подаването. Дигиталното кандидатстване е изключително облекчено, като изискваните лични данни от потребителите са намалени до 90%.
„По данни на банката в началото на 2023 година всеки 10-и потребителски кредит е дигитално сключен. Наблюдаваме промяна в нагласата на клиентите, които искат бърз и удобен процес, а благодарение на новите изцяло дигитални възможности за сключване на потребителски кредит, очакванията са ни за съществена промяна в процента на дигитални сделки. Целим всеки 5-и клиент да използва дигиталните възможности при нуждата от кредити“, коментира Борислав Генов, директор Банкиране на дребно и член на Управителния съвет на УниКредит Булбанк.
„Възможността да разширяваме все повече дигиталното ни портфолио е от изключително значение за нас. Не само защото предлага достъпни и ефективни услуги, съобразени изцяло с времето и ангажираността на клиентите ни, но и защото има пряко положително отражение върху околната среда. За един потребителски кредит средно се употребяват 10 листа хартия, което е 130 литра вода, които реално спестяваме[1]. За УниКредит Булбанк е от първостепенно значение да реализираме бизнеса си по устойчив начин“, коментира Ивайло Главчовски, изпълнителен директор на УниКредит Кънсюмър Файненсинг.
Като отличителна специфика при предпочитанията между традиционното и дистанционно сключване на потребителски кредит, се очертава размерът на сумата. При дигитално сключените потребителски кредити се отчита по-малък размер на кредита, средно около 5 000 лева, докато за по-големи суми в порядъка на над 18 000 лева се запазва тенденцията за физическа консултация с експерт и посещение на банков офис при кандидатстване за кредит.
Спрямо профила на клиентите не се наблюдават съществени различия при дистанционно кандидатстване за потребителски кредит. Съотношението между мъже и жени е почти равнопоставено, като 58% от мъжете предпочитат дигиталния процес пред 54% за традиционния.
При дамите също се наблюдава сходство в предпочитанията като 42% от жените кандидатстват дистанционно, а 46% в офис на банката. Относно тенденциите във възрастовото разпределение 40% от клиентите на банката до 37 години предпочитат традиционния процес при придобиване на потребителски кредит, а 50% в същата възрастова група избират дигиталния. Перспективата пред дигиталните услуги е този процент да се покачва все повече.
[1] https://www.theworldcounts.com/challenges/consumption/other-products/environmental-impact-of-paper
Допълнителна информация за медии:
Екатерина Анчева, тел +359 894 518 193 , flbufsjob/bodifwbAvojdsfejuhspvq/ch
Дарина Радославова, тел +359 887 505273, Ebsjob/SbeptmbwpwbAVojDsfejuHspvq/CH