Нагоре икона Бутон за връщане към началото

В седмицата на Черния петък дигитално изтеглените парични кредити са се увеличили над два пъти

Новини

В седмицата на Черния петък дигитално изтеглените парични кредити са се увеличили над два пъти

По данни на УниКредит Кънсюмър  Файненсинг:

В седмицата на Черния петък дигитално изтеглените парични кредити са се увеличили над два пъти, а в деня на намаленията обемите на изцяло онлайн стоковите кредити бележат над 50% ръст

  • Запазва се тенденцията с кредит да се изплащат все по-скъпи стоки

„Постоянно работим за подобряване на клиентското преживяване, особено в  дигиталните ни канали и това кара все повече клиенти да избират удобството им. Възможността за получаване на финансиране от край до край, в рамките на минути изцяло през телефона или компютъра помага на потребителите да разполагат с необходимата сума, за да се възползват от намаленията по най-добрия за тях начин“, каза Екатерина Панайотова, Главен изпълнителен директор на УниКредит Кънсюмър Файненсинг, заместник Директор Банкиране на дребно и Директор Клонова мрежа на УниКредит Булбанк.

 

Тенденции при стоковото кредитиране

По време на Черния петък статистиката на дружеството показва още, че и тази година се запазва тенденцията на кредит да се купуват стоки с по-висока стойност – текущо 1 190 лв. или с 4% по-висока от миналата година, когато сумата е била 1 144 лв.

От финансираните изцяло онлайн стоки на самия ден на намаления 15 ноември най-голям е делът на електрониката – около 62%. Във физическите магазини най-купувани с финансиране стоки са домакински електроуреди – близо 38%, следвани от мобилни телефони и аксесоари - близо 20%.

Тази година съотношението между мъже и жени, ползвали финансиране за покупките си по време на трите дни на намаления се разпределят приблизително поравно, докато за 2023 г. мъжете са 55% спрямо 45% жени.

Разпределението по възраст при пазаруването на стоки на изплащане е все по-равномерно, както във физическите магазини, така и онлайн. Възрастовата група в диапазона 30-39 години бележи спад в пазаруването - 32% за трите дни на намаленията, спрямо за 42% предходната година. Пазаруването във физически магазини е най-предпочитано от клиенти на възраст 40-49г. – 31%, докато онлайн покупките са по-предпочитани от 30-39 годишните потребители – 40%.

Тенденции в паричното кредитиране

Средната финансирана сума за паричните кредити през седмицата на Черния петък е 19 500 лв., което е с близо 30% ръст спрямо предходната година, като през изцяло дигиталния канал е малко по-ниска 18 150 лв. и бележи забележителен ръст от 136% спрямо 2024г.

Изцяло дигиталният процес на дружеството през приложението Булбанк Мобайл става все по-използван и желан от клиентите. Процесът по кандидатстване, одобрение и подписване се усъвършенства все повече и статистиката показва, че 85% от клиентите усвояват паричните си средства до 3 часа, което е многократно по-бързо и удобно от кандидатстването във филиал.

 


Допълнителна информация за медии:

Екатерина Анчева, тел +359 894 518 193 , flbufsjob/bodifwbAvojdsfejuhspvq/ch

Ина Герджикова, тел +359 894 500 495, job/hfse{ijlpwbAvojdsfejuhspvq/ch