Нагоре икона Бутон за връщане към началото

По данни на УКФ: Компютрите и електрониката са най-купувани на Черния петък

Новини

Какво се търси?

Компютрите, телевизорите и домакинските електроуреди отново са най-търсените стоки на Черния петък. Общият дял на тези три продукта от всички продажби на Черния петък е 56%, сочат данните на УниКредит Кънсюмър Файненсинг. Според статистика на дружеството за потребителско кредитиране веднага след тях се нареждат мобилните телефони, следвани от климатичната и отоплителна техника.

Тази година дружеството отново отчете стабилни нива при онлайн пазаруването. Според статистика от миналата година 56% от заявките в деня на Черния петък са онлайн, докато тази година данните сочат лек спад –  точно половината от клиентите, които са избрали да направят покупка със стоков кредит по време на деня на Черния петък, са кандидатствали онлайн. Тази интересна тенденция в клиентското поведение може да бъде тълкувана с желанието на клиентите да разнообразят ежедневието си с разходка до любимите магазини. Според проучването спадът на онлайн заявките в деня на Черния петък е напълно компенсиран от общо покачване на броя на онлайн заявките през уикенда на Черния петък спрямо данните от 2019 г.

Кой пазарува?

Според анализа мъжете все още са по-активни потребители на Черния петък, като са с 6% повече от дамите. Все пак тенденцията е броят на жените да се повишава – тази година делът им нараства с 2% спрямо 2019г.

Повечето клиенти, закупили стока с финансиране, са на възраст 29 – 36 години, като делът им расте с повече от 3% спрямо данните от миналата година. От друга страна, броят на потребителите на възраст над 58 години, ползвали финансиране, отчита спад спрямо 2019г.

И в потребителското кредитиране, както и в стоковото, се наблюдава спад в заявките в отчетния период спрямо данните от предходната година.  Естествено, причината за това е в общото свиване на потреблението в настоящия период. Макар и с леко намален обем спрямо периода на Черния петък от миналата година, цялостно онлайн заявките за потребителски кредит заемат все по-голям дял от общите.

УниКредит Кънсюмър Файненсинг улесни допълнително всички свои клиенти, които имат нужда от потребителски или стоков кредит, като напълно дигитализира процесите по кандидатстване, подписване и усвояване. Самият процес е изключително лесен и сигурен – идентификацията, а след това и подписването на договора за кредит с КЕП се подсигуряват от Евротръст.

Очакванията са по време на коледните празници пазаруването отново да отбележи ръст, като предвижданията са фокуса на клиентите да се запази в сферата на електрониката.

Какво се търси?

Компютрите, телевизорите и домакинските електроуреди отново са най-търсените стоки на Черния петък. Общият дял на тези три продукта от всички продажби на Черния петък е 56%, сочат данните на УниКредит Кънсюмър Файненсинг. Според статистика на дружеството за потребителско кредитиране веднага след тях се нареждат мобилните телефони, следвани от климатичната и отоплителна техника.

Тази година дружеството отново отчете стабилни нива при онлайн пазаруването. Според статистика от миналата година 56% от заявките в деня на Черния петък са онлайн, докато тази година данните сочат лек спад –  точно половината от клиентите, които са избрали да направят покупка със стоков кредит по време на деня на Черния петък, са кандидатствали онлайн. Тази интересна тенденция в клиентското поведение може да бъде тълкувана с желанието на клиентите да разнообразят ежедневието си с разходка до любимите магазини. Според проучването спадът на онлайн заявките в деня на Черния петък е напълно компенсиран от общо покачване на броя на онлайн заявките през уикенда на Черния петък спрямо данните от 2019 г.

Кой пазарува?

Според анализа мъжете все още са по-активни потребители на Черния петък, като са с 6% повече от дамите. Все пак тенденцията е броят на жените да се повишава – тази година делът им нараства с 2% спрямо 2019г.

Повечето клиенти, закупили стока с финансиране, са на възраст 29 – 36 години, като делът им расте с повече от 3% спрямо данните от миналата година. От друга страна, броят на потребителите на възраст над 58 години, ползвали финансиране, отчита спад спрямо 2019г.

И в потребителското кредитиране, както и в стоковото, се наблюдава спад в заявките в отчетния период спрямо данните от предходната година.  Естествено, причината за това е в общото свиване на потреблението в настоящия период. Макар и с леко намален обем спрямо периода на Черния петък от миналата година, цялостно онлайн заявките за потребителски кредит заемат все по-голям дял от общите.

УниКредит Кънсюмър Файненсинг улесни допълнително всички свои клиенти, които имат нужда от потребителски или стоков кредит, като напълно дигитализира процесите по кандидатстване, подписване и усвояване. Самият процес е изключително лесен и сигурен – идентификацията, а след това и подписването на договора за кредит с КЕП се подсигуряват от Евротръст.

Очакванията са по време на коледните празници пазаруването отново да отбележи ръст, като предвижданията са фокуса на клиентите да се запази в сферата на електрониката.


Допълнителна информация за медии:

Виктория Блажева, тел +359 (0) 2 9264 993, wjlj/ebwjepwbAvojdsfejuhspvq/ch

Беатрис Николова, тел +359 (0) 2 9232 528, cfbusjt/ojlpmpwbAvojdsfejuhspvq/ch

Екатерина Анчева, тел +359 894 518 193 , flbufsjob/bodifwbAvojdsfejuhspvq/ch