Новини
Уважаеми клиенти,
Обръщаме се към вас, за да ви предупредим за повишени рискове, свързани с плащане по подправени фактури. Поводът са зачестили сигнали за опити за измами, свързани с подправени фактури.
Един от начините фактурите да бъдат подправени е като се преодолее защитата на електронната ви поща.
За кои от вас има най-голям риск? Опити за такава измама се пробват най-често при компании с търговски взаимоотношения с чуждестранни търговци.
Бъдете бдителни и винаги извършвайте детайлна проверка на данните на контрагентите си преди да наредите превода.
- Това важи особено в случаи на първо плащане към нов контрагент – например сигнал за повишено внимание е, ако контрагентът е в Италия, а сметката, по която иска да получи заплащането, е в Китай, Дубай или дори друга държава в Европа, но все пак различна от Италия.
- Повод за проверка има и ако забележите, че сметката е различна от тази, по която обичайно нареждате или отново, както в примера по-горе, държавата на получаване не съответства. В този случай се свържете с вашия контрагент по канал, различен от имейл, с лице за контакт, което познавате.
Oще препоръки за сигурност можете да намерите на сайта на банката.
При опит за фишинг атаки и телефонни измами:
Фишинг атаки
Съобщенията не се изпращат от „УниКредит Булбанк“ АД, като в тях фигурира линк, който води до фишинг сайт, събиращ лични и финансови данни.
Обръщаме Ви специално внимание, че банките никога не изискват от клиентите си предоставяне на информация през съобщения или имейли - те вече разполагат с нея при сключването на договор с клиент.
При получаване на подобно съмнително съобщение Ви съветваме да не предприемате действията описани в него, да не проследявате вложените в него линкове, както и да не отговаряте на подателя.
Важни препоръки:
- Използвайте само легални, последни и обновени версии на операционна системи, антивирусна защита и браузери
- Не проследявайте и не следвайте инструкциите в изпратените Ви имейли
- Не си сваляйте и не отваряйте нетипични прикачени файлове в имейла („фактура“, „сканиран документ“ и др.) или хипервръзки и вложени линкове
- Проверявайте хипервръзките, към които води имейлът с реалните адреси от браузъра ви
- Поне веднъж на всеки три месеца е необходимо да променяте паролите си в ползваните публични интернет услуги (web имейл също)
- Винаги проверявайте действителния адрес при отговор на подобен съмнителен имейл
- Можете да изискате от доставчика на имейл услугата да извършва винаги проверка за съответствие между имейл адрес на изпращача и действителен адрес, от който е изпратен имейлът и адреса на сървъра, изпратил имейла. При правилна конфигурация на имейл сървъра, подобен вид съобщения не би следвало да достигат до Вас
- Подлагайте под съмнение имейли или сайтове, които изискват лична или финансова информация, която включва: пароли за достъп, номера на банкови сметки или карти, ЕГН или клиентски номер
- Препоръчително е да използвате само световно доказали се доставчици на имейл услуги като Google или Microsoft
- Никога не запаметявайте потребителските си имена или пароли в браузерите
- Не е препоръчително да използвате една и съща парола за достъп до различните си акаунти в интернет
Телефонни измами
Информираме Ви за зачестили опити за телефонни измами от международни телефони, които се изразяват с еднократно позвъняване. Позвъняванията не се извършват от „УниКредит Булбанк“ АД.
Имайте предвид, че този вид обаждания целят отдалечено да се атакуват Вашите телефони с оглед да се установи контрол върху телефона Ви и да се открадне лична и финансова информация, записана на телефонните Ви устройства. Тези злоумишлени действия са възможни, ако отговорите или върнете обаждане на номера, който Ви е търсил.
При получаване на подобно съмнително обаждане Ви съветваме да спазвате следните указания:
- Приемайте и връщайте обаждания само на познати от Вас телефонни номера;
- Не отговаряйте и не връщайте обаждане на международни номера;
- Не изпълнявайте и не следвайте инструкции за избиране на номер със нетипични символи;
- Ако сте попаднали на подобно обаждане и сте отговорили или върнали разговор, сменете паролите за достъп на всички акаунти, които използвате през телефона си. Ако услугите, които използвате позволяват включване на по-високо ниво за защита (допълнително потвърждаване, втора парола), ги активирайте;
- Проверете дали само Вие сте администратор на телефона и ако има процес/администратор, който е различен от познатите Ви, го премахнете.
В случай на най-малкото съмнение за злоупотреба с личните Ви данни, се свържете незабавно с банката на номер 0700 1 84 84 или кратък номер 1 84 84.
Допълнителна информация за медии:
Виктория Блажева, тел +359 (0) 2 9264 993, wjlj/ebwjepwbAvojdsfejuhspvq/ch
Беатрис Николова, тел +359 (0) 2 9232 528, cfbusjt/ojlpmpwbAvojdsfejuhspvq/ch
Екатерина Анчева, тел +359 894 518 193 , flbufsjob/bodifwbAvojdsfejuhspvq/ch