Нагоре икона Бутон за връщане към началото

Финансов форум Иновации: Промяната в клиентското поведение променят начина на банкиране

Новини

Финансов форум Иновации: Промяната в клиентското поведение променят начина на банкиране

До 5-6 години използването на алтернативните канали за банкиране ще нарасне няколко пъти.

Банките се променят заради промяна в поведението и предпочитанията на потребителите. Банкирането в последните 500 години не се е променило, но начинът, по който се банкира, се е променил. Това е основният извод от провелия се Финансов форум Иновации, организиран от Асоциация Банка на годината и Висше училище по застраховане и финанси.

“Полагаме усилия да бъдем най-иновативната банка и сме готови да инвестираме и да бъдем най-добрите на пазара. До 5-6 години използването на алтернативните канали за банкиране ще нарасне няколко пъти”, коментира Левон Хампарцумян, главен изпълнителен директор на УниКредит Булбанк.

Цветанка Минчева, директор Банкиране на дребно в УниКредит Булбанк, поднесе интересна статистика за каналите, по които клиентите работят и комуникират с банката. „Изненадващо или не, над ¾ от тази комуникация се случва извън традиционните филиали, въпреки че тяхната роля остава изключително важна. 7% от контакта с клиентите на банката става по телефона, 10% чрез уеб страницата, 21% във филиалите, 28% на банкоматите и 34% от контактите са през мобилно или онлайн банкиране“, каза Минчева.

По последни данни 7.1 млрд. души на планетата разполагат с общо 5.1 млрд. мобилни устройства. Близо половината от продажбите на мобилни устройства се падат на смартфоните, а продажбите на таблети надминават тези на портативни компютри. Въпреки че употребата у нас все още е на по-ниски нива в сравнение с други европейски страни, по прогнози на американската компания Norway до 2017 г. смартфоните ще са 97.6% от всички мобилни телефони в света.

“Мобилното банкиране на УниКредит Булбанк само за две години вече има 40 хил. потребители, което показва бързото възприемане на новите технологии”, каза още Цветанка Минчева. Тя обясни още, че филиалите се променят и стават все по-фокусирани към консултации и операции с висока добавена стойност.

УниКредит Булбанк наскоро откри нов филиал според концепцията „Банков филиал на бъдещето“. След откриването на първия Филиал на бъдещето преди около година посещенията в него са нараснали с около 60%. Освен увеличаване на потока от клиенти, иновативният филиал се радва и на 93% по-доволни от обслужването клиенти

УниКредит даде началото на проекта „Банков филиал на бъдещето“, за да отговори на потребностите на своите клиенти, които търсят нови технологични решения и удобство, но едновременно с това определят като незаменим контакта с банковите консултанти в клона.

Изграждането на филиала донесе на УниКредит Булбанк редица отличия, а банката е единствената отличена от Ройтерс в класация на най-иновативните проекти във финансовия свят.

„Най-голямото предизвикателство при навлизането на технологиите е на първо място да определим коя точно ще бъде най-печеливша, за да я развиваме и на второ – действително да успеем да реализираме проектите си“, завърши Минчева.

Допълнителна информация за клиенти:

УниКредит Булбанк, Център за контакт с клиенти

тел: 0700 1 84 84

Допълнителна информация за медии:

УниКредит Булбанк, Връзки с обществеността и комуникации

Виктория Блажева, тел: 02/9264 993, wjlj/ebwjepwbAvojdsfejuhspvq/ch

Екатерина Анчева, тел: 02/9264 963, flbufsjob/bodifwbAvojdsfejuhspvq/ch

Магдалена Иванова: тел: 02/9232 528, nbhebmfob/jwbopwbAvojdsfejuhspvq/ch