Новини
Директивата за платежни инструменти PSD2 създава ясни правила, прозрачност и защита на клиентите
- Основен фокус в банкирането вече е клиентското преживяване
Има огромна промяна в клиентските очаквания и начина на потребяване на финансовите услуги. Основен фокус вече е клиентското преживяване. Това каза Теодора Петкова, председател на Управителния съвет и главен изпълнителен директор на УниКредит Булбанк, при участието си във Финансовия форум Иновации, организиран от Асоциация Банка на годината. УниКредит Булбанк е партньор на форума. “В този контекст Директивата за платежни услуги PSD2 дава възможност за по-прозрачен бизнес, по-конкурентна и по-сигурна среда”, коментира тя.
Петкова обяви, че от началото на следващата седмица доставчици на платежни услуги ще могат да ползват паневропейски интерфейс на УниКредит Груп с цел консумиране на услуги, дефинирани в PSD2 - достъп до сметки и платежни услуги. Специалният интерфейс в съответствие с ревизираната Директива за платежни услуги (PSD2) се базира на ръководните насоки на Берлинската група и пазарна инициатива БИСТРА. Портал на приложението е наличен на developer.unicredit.eu
“PSD2 e важна, защото регулира правилата на пазара както за банките, така и за останалите участници на пазара - били те финтех или пък големи технологични компании. С това се създават ясни и прозрачни правила за всички и защитата на клиентите е гарантирана”, смята Петкова.
Според анализ на международната консултантска компания McKinsey, представен от Петко Рангелов, асоцииран партньор в Близкия изток на McKinsey & Company, “клиентите искат всичко, на едно място, но не задължително от една и съща институция.” Според него това е добра новина за отвореното банкиране. “Това дава възможност за събиране на различни видове решения в една платформа. Банките, които разполагат с много данни, трябва да ги анализират и да ги превърнат в нещо полезно, за което потребителите биха платили”, каза Рангелов.
Отвореното банкиране създава възможност за нови играчи да конкурират банките. Но за банките това е нова възможност да разширят услугите, които предлагат. “Банките имат едно голямо предимство. Когато питаме клиентите на кого бихте поверили парите си - на банките или на финтех, на стартъпи, на Apple, Google и т.н., клиентите казват: на банките. Така че с PSD2 и отвореното банкиране банките губят монопола върху данните, но имат предимство по отношение на възприятието за сигурност и надеждност", каза Рангелов.
За УниКредит Булбанк
УниКредит Булбанк е лидер на българския банков пазар като банка номер едно по активи, кредити за бизнеса и за домакинствата, депозити на фирми и граждани, акционерен капитал и други показатели. Банката е и на челни позиции по отношение на показателите за рентабилност и ефективност. Банката е част от УниКредит, чиято ясна и дългосрочна стратегия е да бъде успешна паневропейска търговска банка. УниКредит обслужва 26 милиона клиенти в Западна, Централна и Източна Европа. Групата има силен местен и международен опит, който споделя със своите клиенти чрез водещи банки на 14 основни пазара в Европа: Италия, Германия, Австрия, Босна и Херцеговина, България, Хърватия, Чехия, Унгария, Румъния, Словакия и Турция. Чрез международната си мрежа, УниКредит обслужва клиенти в още 18 страни по целия свят.
Допълнителна информация за медии:
Виктория Блажева, тел +359 (0) 2 9264 993, wjlj/ebwjepwbAvojdsfejuhspvq/ch
Беатрис Николова, тел +359 (0) 2 9232 528, cfbusjt/ojlpmpwbAvojdsfejuhspvq/ch
Екатерина Анчева, тел +359 894 518 193 , flbufsjob/bodifwbAvojdsfejuhspvq/ch