Новини
Групата продължава усилията си за намаляване на разходите, опростяване на оперативните процеси и дигитализация на услугите;
Регионът на ЦИЕ остава силен двигател на растеж за УниКредит с нетна печалба от 285 милиона евро за първата четвърт на годината.
УниКредит обяви нетна печалба от 406 милиона евро за първото тримесечие на 2016 г., което е по-високо от очакванията на пазарните анализатори. Консенсусната прогноза за печалбата беше за 360 милиона евро за периода. Резултатите бяха публикувани в отчета за първото тримесечие на водещата европейска банка. Нетната печалба на УниКредит достига над 640 милиона евро, като се изключат еднократните ефекти, свързани с разходи за преструктуриране в Австрия и Италия.
„През първото тримесечие на 2016 г. отчитаме значително по-висока нетна печалба спрямо предишното тримесечие от над 640 милиона евро, с изключение на няколко еднократни отрицателни ефекта, въпреки изключително предизвикателната финансова среда. Капиталовите съотношения потвърждават стабилността на нашата група, а качеството на активите продължава да се подобрява: влошените експозиции намаляват, нетните лоши кредити са стабилни с покритие от 61%, най-високо сред италианските банки. Представянето на бизнеса е повече от задоволително, което се отразява върху растящия обем кредити и депозити. УниКредит е силно мотивирана да подкрепя икономиките във всички региони на присъствие: новоотпуснатите кредити достигат 15 милиарда евро през първото тримесечие. Силното европейско присъствие на УниКредит е ключов фактор за устойчивия бизнес растеж. Осъществяването на нашия Стратегически план е в ход: вече постигаме осезаеми резултати по отношение на намаляване на разходите и напредваме с дигитализацията на банката“, коментира Федерико Гицони, главен изпълнителен директор на УниКредит.
Нетната оперативна печалба отчита силно представяне с 1.4 млрд. евро, благодарение на устойчиви приходи от 5.5 млрд. евро и ниски оперативни разходи (3.3 млрд. евро, намаляващи с 3.7% на годишна база). Показателят Core Equity Tier 1 e близо до 11%, което е над регулаторните изисквания за 2018 г.
Регионът на ЦИЕ остава силен двигател на растеж за УниКредит с нетна печалба от 285 милиона евро за първата четвърт на годината. Най-силен принос към финансовите резултати на региона имат Турция (72 млн. евро) и Чехия и Словакия (общо с 49 млн. евро). Положителни са резултатите и в България (46 млн. евро и ръст от 48.4% спрямо предходното тримесечие и 8.1% на годишна база) и Русия (45 млн. евро).
Групата продължава да работи за намаляване на разходите, опростяване на оперативните процеси и дигитализация на услугите. Потребителите на онлайн банкирането на УниКредит достигат 10.5 милиона, а на мобилното – 4.3 милиона (растеж от около 50% в сравнение с края на 2014 г.). Нови услуги за мобилно банкиране са внедрени в Италия (за управление на лични финанси и откриване на сметка), Германия (ново приложение за банкиране) и Полша (усъвършенствани платежни услуги). В ход е и автоматизацията на банковите клонове с нови възможности за самообслужване.
Продължава работата по два ключови проекта на УниКредит за дигитализация на бизнес модела – buddybank (първата „молекулярна“ банка) и UniCredit evo (съвместен инвестиционен проект с международната инвестиционна и консултантска компания Anthemis Group).
Допълнителна информация за медии:
УниКредит Булбанк, Връзки с обществеността и комуникации
Виктория Блажева, тел +359 (0) 2 9264 993, wjlj/ebwjepwbAvojdsfejuhspvq/ch
Беатрис Николова, тел +359 (0) 2 9232 528, cfbusjt/ojlpmpwbAvojdsfejuhspvq/ch