Нагоре икона Бутон за връщане към началото

УниКредит Булбанк е най-добрата дигитална банка в България

Новини

УниКредит Булбанк е най-добрата дигитална банка в България

За 23-та поредна година международното финансово списание Global Finance отличи най-добрите дигитални банки. УниКредит Булбанк е избрана за най-добра дигитална банка за 2022 година в България. Победителите са селектирани от жури, представител на глобалния лидер в консултантските услуги, технологиите и аутсорсинга Infosys, а финалната оценка е дадена от редакционния екип на Global Finance.

Печелившите банки в класацията на международното списание са избрани въз основа на критерии, включващи успеваемост на стратегията за привличане и обслужване на дигитални клиенти, успех в привличането на клиенти на дигитални услуги, растеж на дигиталната клиентска база, обхват на предлаганите услуги, доказани ползи на дигитални инициативи, дизайн и функционалност на уеб и мобилни приложения.

Продължаващата няколко години пандемия ускори усилията на банките към дигитализация. Пазарът стана свидетел на бързата еволюция в електронното предлагане“, коментира Джоузеф Джарапуто, основател и главен редактор на Global Finance. “Тези финансови институции, които най-добре въведоха нови продукти и услуги бяха отличени в класацията на Global Finance „Най-добри дигитални банки за 2022,“ допълва той.

Щастливи сме, че за поредна година успяваме да затвърдим лидерската си позиция в класацията на Global Finance. В началото на 2021 реализирахме пълен редизайн на мобилното ни приложение Булбанк Мобайл. Година по-късно отчитаме изключителни положителни тенденции. Към края на месец юли, имаме почти 550 хиляди активни мобилни потребители, а за първите седем месеца на 2022 отчитаме ръст от над 30% в средномесечния брои влизания в приложението, спрямо същия период през 2021г. Същевременно в унисон със стратегията ни за дигитализация на банката стартирахме и дигиталната платформа Omnichannel, която цели да предлага иновативно обслужване през всички налични канали – онлайн и мобилно банкиране, клонова мрежа и кол център, благодарение на която предоставяме на нашите клиенти идентичен процес и потребителско изживяване за най-често използваните продукти от физически лица“, коментира Борислав Генов, директор „Банкиране на дребно“ и член на Управителния съвет на УниКредит Булбанк.  
Omnichannel е напълно интегрирана платформа с приложението за мобилно банкиране Булбанк Мобайл и филиалите на банката в предлагането на новите планове за ежедневно банкиране на УниКредит Булбанк. От началото на 2022 година банката промени изцяло индивидуалния модел за управление на портфейла на своите клиенти с въвеждането на новите планове за ежедневно банкиране. От началото на 2023 година пермиум пакетът „Макс“ ще бъде надграден и с услугата „личен банкер”. По този начин клиенти на банката, избрали премиум пакета „Макс“, получават обслужване, включващо индивидуален подход и неограничени банкови продукти.

През изминалите месеци банката успя да реализира и редица нововъведения в дигиталните услуги, предлагани през мобилното приложение Булбанк Мобайл и през онлайн банкирането - Булбанк Онлайн.  

В края на 2021 година клиентите на Булбанк Мобайл получиха възможност за SEPA плащания, което им позволява да нареждат средства към страните от Европейската икономическа общност без ограничение на локацията им. Месец по-късно стартира още една нова функционалност в Булбанк Мобайл - „Превод по мобилен номер“, чрез която клиентите могат да превеждат и получават средства по телефонен номер без необходимост да попълват сметка и детайли за получателя.

В следствие на различни подобрения и повече възможности за плащания общата сума на преводи, направени през Булбанк Мобайл, нараства с 50% за първите седем месеца на 2022, спрямо същия период на 2021.

Допълнително доказателство за правилната посока на развитие на Булбанк Мобайл са и резултатите за плащания с дигитален портфейл, като само за първите 7 месеца на 2022 година броят на плащанията през вградения  дигитален портфейл в Булбанк Мобайл и Apple Pay бележат сериозен ръст от 100% спрямо същия период през 2021г.

Не на заден план остават и реализираните подобрения за юридически лица, предлагани от онлайн банкирането на банката - Булбанк Онлайн. Само част от тях са предоставяне на електронен ПИН за активиране на достъп до Булбанк Онлайн; дигитална заявка за банкова референция като клиентите на УниКредит Булбанк могат да заявяват банкова референция директно от своя профил в Булбанк Онлайн, а през месец август 2022, стартира и най-новата функционалност за юридически лица в Булбанк Онлайн -  мониторинг на финансови показатели на компанията и сравнителен анализ спрямо пет конкурентни компании на пазара.

Екипът на УниКредит Булбанк продължава устойчиво да следва стратегията си за подобряване на клиентското преживяване и дигитализация на продукти и услуги, като затвърждава лидерските си позиции в дигиталното банкиране.


Допълнителна информация за медии:

Екатерина Анчева, тел +359 894 518 193 , flbufsjob/bodifwbAvojdsfejuhspvq/ch

Дарина Радославова, тел +359 887 505273, Ebsjob/SbeptmbwpwbAVojDsfejuHspvq/CH