Новини
- Над 95% от паричните преводи в УниКредит Булбанк се извършват през дигитален канал
- Над 60% от клиентите активно използват мобилното банкиране на банката Булбанк Мобайл
- Всеки 7-и потребителски кредит се заявява и усвоява изцяло дигитално
По последни данни на УниКредит Булбанк над 600 000 клиенти на финансовата организация активно използват мобилното банкиране на банката – Булбанк Мобайл за извършване на преводи, управление на продукти и заявяване на нови такива. В интерес на клиентската удовлетвореност, екипът на банката развива и предлага все повече дигитални решения, като усилията им бяха отличени с признанието Най-добър действащ дигитален проект на годишните награди на Асоциация Банка на годината. Признанието е за проекта Дигитална ипотека, който банката реализира през 2022-ра година.
Дигиталната ипотека позволява изцяло дистанционен процес по кандидатстване, консултиране, отпускане и усвояване на ипотечен кредит, включително дигитално подписване на всички необходими документи, като УниКредит Булбанк е единствената финансова институция в България, която предлага изцяло дигитално сключване на ипотечен кредит, без да е необходимо физическо посещение на филиал на банката, при която и да е стъпка от процеса.
„Основен стремеж на УниКредит Булбанк е да предлагаме интегрирани дигитални решения, които не само улесняват потребителите, но и значително подобряват начина им на взаимодействие с финансовата институция. Силно вярваме, че бъдещето е в дигиталното банкиране, но без да губим човешкия контакт с клиента. Тенденциите при потребителското поведение сочат, че все повече хора предпочитат изцяло дигиталните процеси при някои финансови операции, защото са по-бързи и не изискват посещение на филиал. Но има и финансови решения, при които консултацията с експерт има съществена добавена стойност. За тях УниКредит Булбанк предлага различни точки за контакт – контактен център за клиенти, дистанционен мениджър за обслужване, посещение на филиал, като клиентът има пълната свобода да избере предпочитания от него начин“, коментира Борислав Генов, Главен директор Банкиране на дребно и член на Управителния съвет на УниКредит Булбанк.
Друг показател, затвърждаващ тенденцията клиентите да предпочитат все повече дигиталния модел на обслужване и във финансовия сектор е, че над 95% от банковите преводи в УниКредит Булбанк са наредени през електронен канал. Към края на първото полугодие на 2023-та година УниКредит Булбанк е първенец в Blink незабавните плащания, като държи над 45% пазарен дял, според статистика на БОРИКА.
„С анонсирането на възможността за извършване на незабавни плащания през електронните канали за банкиране УниКредит Булбанк дава възможност на своите клиенти да извършват незабавни плащания към останалите банки и доставчици на платежни услуги в България. Това означава, че преводът е обработен в рамките на 10 секунди, а не до няколко часа, каквато беше практиката доскоро. Да бъдем финансовата институция с най-голям пазарен дял в направление незабавни плащания дава още един ясен знак, че това е посоката за развитие на банката, която клиентите търсят, нуждаят се и изискват от нас“, споделя Виктор Стоянов, Директор „Алтернативни канали“ в УниКредит Булбанк.
Към края на първото полугодие на 2023-та година над 15% от всички продажби на финансови продукти в УниКредит Булбанк са извършени изцяло дистанционно, без да се налага клиент да посещава банков офис, през която и да било фаза от процеса на придобиване на продукта. Основните бизнес линии, към които се забелязва завишен интерес за дигитална покупка, са потребителски кредити, като всеки 7-и потребителски кредит се заявява и усвоява изцяло дигитално, както и план за ежедневно банкиране, кредитна карта, срочен депозит и застрахователни продукти.
Тенденцията за ускоряващия се към дигиталните технологии преход в банковия сектор се потвърждава и от нарастващия брой клиенти, които преминават към дигиталните услуги за заплащане на дневни покупки с банкова карта.
В началото на 2023 г. УниКредит Булбанк разшири портфолиото си от дигитални портфейли, като предлаганите възможности вече са три – Google Pay за клиенти с Android смартфони, Apple Pay за iOS устройства, както и собствения дигитален портфейл на УниКредит Булбанк, който позволява на клиентите с Huawei устройства без Google Services да се възползват от възможността за иницииране на безконтактни картови плащания със смартфон.
Годишният ръст към края на първото полугодие на 2023 г. при разплащанията с дигитализирана карта в УниКредит Булбанк е 215%.
Очакванията на банката са интересът на клиентите към дигиталните възможности, предоставящи лесен, сигурен и бърз начин за цялостно банково обслужване, от всяка точка на света, да се повиши.
Допълнителна информация за медии:
Екатерина Анчева, тел +359 894 518 193 , flbufsjob/bodifwbAvojdsfejuhspvq/ch
Дарина Радославова, тел +359 887 505273, Ebsjob/SbeptmbwpwbAVojDsfejuHspvq/CH