Новини
ИТ процесите в банката са по-ефективни след успешното завършване на проекта.
УниКредит Булбанк е първата банка в България с частен облак за ИТ инфраструктура. Миграцията към иновативните облачни услуги дава повече гъвкавост при пускането на нови продукти, повишава ефективността при възстановяване от технически проблеми и оптимизира ИТ процесите в банката.
„УниКредит Булбанк се стреми да въвежда най-актуалните версии на използваните продукти, както и най-актуални технологии, и в областта на ИТ инфраструктурата, и в областта на бизнес приложенията. След успешната реализация на поредица от инфраструктурни проекти в периода 2010 - 2015 г., вече разполагаме с ИТ среда, осигуряваща висока достъпност и възстановяване при бедствия“, каза Пепа Колева, директор на управление „Информационни технологии" в УниКредит Булбанк.
Мащабният проект за частен облак на банката е изпълнен успешно между 2013 и 2015 г. с помощта на Microsoft и Paraflow. Разработването и реализацията на частния облак се извърши на 3 етапа. В момента 90% от инфраструктурата на УниКредит Булбанк е виртуализирана, повишена е ефективността при възстановяване от технически проблеми и използването на ресурси е оптимизирано.
„В стремежа си винаги да предлагаме услуги и продукти с висока добавена стойност в ежедневната ни работа най-важното е да имаме възможност да бъдем гъвкави и с нас да се работи лесно. Частният облак е най-доброто решение за банката, защото наред с всички останали предимства ни дава възможност да намалим оперативните разходи и да подобрим ефективността“, каза Обретен Обретенов, старши мениджър „ИТ операции“ в банката.
Облачните услуги са информационна система, обединена около използването на споделени ресурси – изчислителна мощ, софтуер и данни. Тези услуги са достъпни от всяка точна на планетата от различни електронни устройства чрез интернет. По този начин потребителят вече може да извършва множество операции и да достъпи информация от всяка точка на света.
Инфраструктурата на частния облак може да се използва само от организацията, която го притежава. За УниКредит Булбанк това означава повече сигурност, надеждност и гъвкавост.
„Този проект увеличава нашата конкурентоспособност по отношение на качеството и скоростта при предоставянето на нови услуги, като това е само един от инструментите за подобряване на ефикасността ни на местните пазари“, сподели още Обретен Обретенов.
Частният облак е много по-гъвкав от традиционните ИТ инфраструктури, тъй като съчетава предлагането на хардуер и софтуер в една услуга. Той работи на метода на самообслужване по заявка, което намалява времето за обработка, получаване на данни и необходимия ресурс за тяхната обработка. По този начин оперативните процеси в банката са опростени значително, което подпомага значително по-бързото пускане на нови банкови продукти и услуги.
Едно от големите предимствата на облачните услуги е тяхната рентабилност. Чрез създаването на частен облак, УниКредит Булбанк оптимизира разходите си за подобрение на хардуер и закупуване на лицензиран софтуер. Потреблението на енергия и физическото пространство, нужно за съхранение на информация, също намаляват значително.
Изграждането на частен облак има положителен ефект върху ефективността при възстановяване от технически проблеми. При евентуалното възпрепятстване на достъпа до услуга, предлагана от УниКредит Булбанк, центровете за данни могат временно да се заместят един друг.
Допълнителна информация за клиенти:
УниКредит Булбанк, Център за контакт с клиенти
тел: 0700 1 84 84
Допълнителна информация за медии:
УниКредит Булбанк, Връзки с обществеността и комуникации
Виктория Блажева, тел: 02/9264 993, wjlj/ebwjepwbAvojdsfejuhspvq/ch
Магдалена Иванова: тел: 02/9232 528, nbhebmfob/jwbopwbAvojdsfejuhspvq/ch