Нагоре икона Бутон за връщане към началото

Платформата UCF Edu-Fund на Фондация УниКредит

Фондация УниКредит стартира инициативата Edu-Fund Platform, която ще разпредели финансов ресурс от 14 млн. евро за проекти в областта на образованието за младите хора на Европа в 12 страни, в които УниКредит присъства. Одобрените проекти ще получат финансова подкрепа в размер между 100 хил. до над 1 млн. евро, в зависимост от мащаба си. Крайният срок на кампанията е 30 април 2025 г. или до изчерпване на фонда.

 

Платформата UCF Edu-Fund на Фондация УниКредит

Инициативата е насочена към разрешаването на образователната бедност в държави, където УниКредит оперира

Фондация УниКредит дава възможност на организации с нестопанска цел, фокусирани върху подобряването на образованието при младите хора, да кандидатстват със свой проект през UCF Edu-Fund Platform. Платформата вече е отворена за кандидатстване за проекти от Австрия, Босна и Херцеговина, България, Хърватия, Чехия, Германия, Унгария, Италия, Румъния, Сърбия, Словакия и Словения. Тази инициатива е поредното доказателство за ангажимента на Фондация УниКредит да предоставя на младите хора:

  • Умения, подходящи за стартиране на университетско обучение.
  • Умения, подходящи за навлизане на пазара на труда.
  • Решаване на проблема, свързан с преждевременното напускане на училище.

Инициативата е смел ход в подкрепа на програми в страните от Централна и Източна Европа и Италия, особено сред учениците от началния и горен гимназиален курс на възраст между 11-19 години.


Няма предварително зададени квоти за одобрени проекти по държави. Фондация УниКредит ще предостави финансова подкрепа на всеки, преминал успешно оценъчния процес, в размер между 100 хил. до над 1 млн. евро, в зависимост от мащаба си.

 

Крайният срок на кампанията е 30 април 2025 г. или до изчерпване на фонда.

Оценяване

       Оценка на кандидатури

  • Комисия международни експерти от организации с нестопанска цел, академичните среди, бизнес, както и членове с обществена дейност, ще оценяват кандидатурите на участниците. 

 

      Оценка на проекти

  • Ще бъде извършвана на тримесечна база, спрямо събраните кандидатури.

  • В края на всеки период одобрените организации ще бъдат информирани. 

 

 

Платформата ще бъде отворена за кандидатстване през цялото време.

 

Кандидатствай тук

Често задавани въпроси

Полетата стават видими, докато попълвате онлайн формуляра за кандидатстване и също имате опция за запазване на процеса като чернова.

Това означава програми, изпълнявани в множество региони и/или области на една и съща държава.

Това означава програми, изпълнявани само в определени региони и/или области от една и съща държава.

Това означава организации с нестопанска цел, работещи в повече от една държава (напр. Румъния и България).

Да, стига да бъде идентифициран един кандидат с нестопанска цел. Ако предложената програма спечели, субектът кандидат ще бъде този, който въвежда дарение Договор с Фондация УниКредит.

Да, това е възможно, ако програмата е изцяло нова или – ако е в процес – заявлението е за разширяване или мащабиране на вече финансираната програма.

Възможно е да се изпрати само една кандидатура на поток: множество такива от един и същ кандидат за същия поток няма да бъдат разглеждани.

Възможно е да се подаде едно заявление за всеки поток: всички приложения ще бъдат оценени, но само един може да бъде финансиран.

Да, партньорът може да принадлежи към третия сектор, както и към институции, университети и изследователски центрове.

Няма предвидени процентни ограничения за конкретни бюджети.

Това са разходите, свързани с дейностите по управление и поддръжка, необходими за осигуряване на ежедневни и обичайни операции (изплащане на заплати, централа, закупуване на обикновени административни материали и др.) и не са пряко свързани с предложена програма.

Разходите, свързани със заплатите, са допустими, ако се отнасят директно до професионални роли, отговорни за изпълнението на програмата, за която се кандидатства (напр. възпитатели, учители и др.). Въпреки това, разходите за заплати за редовни организационни функции (напр. административен персонал) не се приемат.

Следните дейности са недопустими за финансиране, ако не са пряко свързани с предложената програма: закупуване на земя и/или придобиване на недвижим имот; строителство; обичайни дейности (напр. разходите, свързани с управлението и дейности по поддръжката, необходими за гарантиране на ежедневната и обичайна дейност, като напр. изплащане на заплати, наем на помещения, закупуване на материали за обикновена администрация, и т.н.); отпускане на стипендии; организиране на събития, конференции или изложби.

Възможно е да се отдели част от бюджета за доставка на стоки/услуги от трети страни, разбирани като юридически лица, външни за програмното партньорство, само ако на тях е поверено изпълнението на конкретна задача, а не изпълнението на цялата дейност или компоненти от проекта.

Само приложението към Антикорупционната декларация трябва да бъде подписано от представител на Юридическия отдел.

Политиката за защита на децата е набор от принципи и процедури, предназначени да осигурят безопасността и доброто състояние на децата. Тази политика се прилага от организации, институции и лица, които работят или имат контакт с деца. Основната ѝ цел е да защити децата от малтретиране, пренебрегване, експлоатация и всяка друга форма на вреда. Ключовите компоненти на Политиката за защита на детето трябва да включват: определение за злоупотреба и вреда, Кодекс на поведение, определящ насоки за поведение и взаимодействие с деца за предотвратяване на всяка форма на неправомерно поведение; стъпки, които трябва да се предприемат, ако има опасения относно безопасността на детето, включително как да докладвате за предполагаемо насилие или пренебрегване; ролите и отговорностите на персонала, доброволците и другите заинтересовани страни за защита на децата; редовно обучение за служители и доброволци по въпросите, свързани със закрилата на детето, и превантивни процедури в организацията; задълбочени проверки на миналото и процеси на проверка за наемане на персонал и доброволци, за да се гарантира, че са подходящи за работа с деца; подробни процедури за реагиране на обвинения или случаи на злоупотреба, като се гарантира, че се подхожда с внимание и по подходящ начин; насоки за запазване на поверителността на информация за деца и семейства, като същевременно се гарантира наличието на необходимата информация се споделя по подходящ начин за защита на децата; редовен преглед и актуализиране на политиката за гаранция, че остава ефективна и в съответствие с настоящите най-добри практики и законови изисквания.

Уверете се, че форматът и размерът на файла отговарят на спецификациите, посочени на платформата, и не включват специални знаци в името на файла.

На етапа на кандидатстване трябва да се предоставят само заявените от платформата документи. Всеки допълнителен документ може да бъде поискан по време на процеса на оценка.

Моля, вижте чл. 7 от наредбата. Само кандидатури с общ резултат, равен или над 70%, ще се считат за допустими за разглеждане.

Условията и графикът на тези плащания ще бъдат определени съвместно от Фондация УниКредит и организацията по време на финализирането на споразумението за извършване на дарението.

Договорът за дарение ще очертае графика за отчитане, който ще включва периодични и окончателни описателни и количествени доклади за напредъка и резултатите от програмата, както и актуализация на бюджета. След приключване на програмата ще бъде изискан направен преглед на бюджета.

Платформата „Edu-Fund“ на Фондация УниКредит ще остане отворена до 30 април 2025 г. (или докато средствата се изчерпят). Това означава, че заявленията непрекъснато се приемат и преглеждат в специфични периоди на прием.

Сесиите за оценка ще бъдат планирани на тримесечна база, започвайки през октомври 2024 г.

В края на всеки оценъчен процес, индивидуален за всеки от трите потока, всички кандидати ще бъдат уведомени за резултатите. Времето за известяване може да се промени в зависимост от броя на получени заявления. Ще има актуализации и график на процеса по оценяване на уебсайта на Фондация УниКредит.

След подаване на заявлението не е възможно да се променя информацията, въведена в платформата. В случай на големи промени, моля, свържете се с Фондацията на адрес: jogpAvojdsfejugpvoebujpo/psh.