Нагоре икона Бутон за връщане към началото

УниКредит и „Заедно в час “ обединяват силите си в подкрепа на образованието

Новини

УниКредит и „Заедно в час “ обединяват силите си в подкрепа на образованието

УниКредит и Teach For All – глобална мрежа от организации, част от която е фондация „Заедно в час“, обединяват сили в подкрепа на образованието на децата в едно значимо общоевропейско партньорство. То ще се реализира в седем страни, в които групата присъства: Австрия, България, Германия, Италия, Румъния и Словакия. Скоро партньорството ще бъде разширено и ще обхване и „Teach For Serbia", която  работи за присъединяването си към глобалната мрежа на „Teach for All“ през следващите месеци. Този нов съюз ще използва общ подход, като се съсредоточи върху иновациите и приобщаването, за да се постигнат резултати и да се отключи пълният потенциал на младите хора в Европа. 

Досега „Teach for All“ има положително въздействие сред повече от 300 хиляди ученици в Европа, с участието на над 4000 учители в своите програми, а над 9000 възпитаници продължават да работят в сектори като училищно ръководство, обществена политика и социални иновации. Сътрудничеството с УниКредит значително ще укрепи тези усилия и резултати чрез предоставяне на ресурси и подкрепа за обучението на участващите учители, което ще даде още възможности на местните общности да променят образователните системи в области с недостатъчно ресурси и ще спомогне за изграждането на по-приобщаваща училищна среда, която предлага качествено обучение за всички деца, година след година. 

С помощта на тези отдадени преподаватели, учениците ще придобият знания, умения, нагласи и ценности, от които се нуждаят, за да се справят в променящото се общество и новата работна среда. С правилната нагласа и умения те ще имат по-добри възможности да постигнат финансова сигурност и да бъдат информирани граждани, които имат добър обществен принос. Чрез създаването на по-добри възможности за реализиране на пълния им потенциал, тази иновативна програма развива ново поколение европейски лидери. 

Андреа Орчел, главен изпълнителен директор на УниКредит, заяви: „Няма друг фактор, който да определя бъдещия успех на нашия континент повече от образованието и развитието на нашите млади хора. За да направим това, трябва да повишим квалификацията и да подкрепим учителите, като им дадем всички инструменти, от които се нуждаят, за да бъдат възможно най-добрите преподаватели. Ангажиментът на УниКредит да даде възможност на общностите за напредък надхвърля предоставянето на финансова подкрепа, поради което съм развълнуван да обявя нашата съвместна работа с „Teach for All“. Партньорството ни с тази изключителна организация ще ни помогне да изпълним ангажимента си за социално подобрение в съответствие с нашата стратегия за екологичните, социалните и управленските фактори. Ще използваме присъствието на УниКредит на континента, за да гарантираме, че достигаме до онези общности, които имат най-голяма необходимост. С нетърпение очаквам да видя резултатите от това партньорство: резултати, които ще имат ефект в цяла Европа през следващите десетилетия.“

Уенди Коп, главен изпълнителен директор и съосновател на „Teach for All“, заяви: „Образованието играе жизненоважна роля за икономическото и социалното благосъстояние на всеки регион. Докато някои ученици в Европа получават добро обучение от сегашните системи, има и голям брой деца, особено от маргинализирани общности, които не получават качествено образование. За да може Европа да посрещне предизвикателствата на този век, е необходимо спешно да се работи в партньорство с училищата, правителствата и семействата, за да се гарантира, че всяко дете има възможност да реализира своя потенциал.“

„Със „Заедно в час“ вече сме реализирали общи инициативи и сме доказали ефективността на съвместната ни работа в полза на децата. Старта на новото ни партньорство ще награди всичко постигнато до момента – не само чрез финансовата подкрепа, а и чрез активното ангажиране на наши колеги като доброволци“, каза Цветанка Минчева, главен изпълнителен директор на УниКредит Булбанк.

"Образованието е сфера, която се променя бавно и изисква дългосрочни политики, визионерско мислене и устойчиви инвестиции от цялото общество. Oт тези усилия обаче зависи бъдещето на България. Затова и подкрепата на бизнеса и социално отговорни компании като Уникредит Булбанк е изключително ценна. В "Заедно в час" вече повече от 12 години работим за каузата всяко дете в България да има достъп до качествено образование и възможност да развие потенциала си. Уникредит Булбанк е наш верен партньор още от първите години, когато тепърва прохождахме в сферата с привличането на нови учители. Днес сме щастливи, че продължаваме заедно с още по-голяма подкрепа и партньори от цяла Европа да надграждаме това партньорство и да помагаме на българските ученици да развиват умения на бъдещето и да получават образование, което да ги направи отговорни и щастливи граждани на Европа и света", допълва Траян Траянов, изпълнителен директор на „Заедно в час“ България.

УниКредит ще подкрепи мрежата на „Teach for All“ с дарение от близо 2 милиона евро за финансиране на дейности за учебната 2022-2023 г. Тя ще ангажира и свои служители като доброволци, които да подпомогнат промяната, като отделят от времето си и споделят своите знания и умения. Един от ключовите елементи за успеха на учениците е присъствието на примери за подражание, които да споделят с тях вдъхновяващи разговори и семинари, както и опит от реалната работна среда.

Този съюз ще използва общоевропейските мрежи на двете организации, които работят трансгранично с местните партньори за незабавни резултати в класните стаи и дългосрочно колективно въздействие в общностите. Чрез укрепване на образователните системи и изграждане на среда, която е гъвкава и иновативна, ние гарантираме, че децата в класните стаи днес могат да оформят по-добро бъдеще. Това ще бъде постигнато чрез овластяване на учениците, култивиране на глобален активизъм, ангажиране на общността, споделяне на напредъка и повишаване на осведомеността. Партньорството включва набор от специални ключови показатели за ефективност на местно ниво във всяка от страните.  

Италия 

В Италия акцентът ще бъде върху увеличаване на усилията на „Teach for Italy “ на национално ниво, започнали през 2020 г., в подкрепа на тригодишния ѝ план, който да обхване минимум 100 училища годишно от 2024 г. нататък. Освен това ще бъде разработена платформа за електронно обучение с цел по-ефективно предоставяне на съдържание и възможности за обучение на преподавателите. Същевременно чрез нея ще се споделят знания, методология и подходи с повече участници в училищната система, за да се ускорят иновациите и промените в образователен сектор като цяло, с което да се реагира ефективно на нарастващите неравенства и структурни несъвършенства в страната. Целта е да бъдат обхванати до 10 000 ученици годишно от 2024 г. и да се подкрепят над 150 възпитаници на „Teach for Italy] “ в Италия, за да заемат ключови позиции в образователната система до 2025 г. 

 

Австрия 

В продължение на 10 години „Teach for Austria“ в Австрия работи за постигане на визията си да даде възможност на всяко дете чрез образование да води добър живот, независимо от образователното или финансовото състояние на родителите му. Равенството в образованието е от ключово значение за постигането на тази визия. УниКредит Банк Австрия ще подкрепи „Заедно в час[U6] “ в изграждането на образователно равенство в средните училища и детските градини в градските райони на Австрия с най-голяма разлика в постиженията. Досега над 440 високо мотивирани преподаватели са направили промяната и са достигнали до над 45 000 деца в над 100 училища и 30 детски градини. 

 

България 

България има най-големи образователни неравенства сред държавите в ЕС. В обучението и подкрепата за учителите и директорите липсва последователност, а неравенствата, пред които са изправени учениците, се задълбочават. През последните 12 години „Заедно в час“ работи за осигуряване на равен достъп до качествено образование за всяко дете в страната чрез подбор, обучение и подкрепа на нови учители от различен произход и цели училищни екипи. Тяхната програма „Нов път в преподаването“ привлича хиляди кандидати годишно. В момента над 400 души са завършили програмата, по-голямата част от които продължават да работят в образованието, а участниците в първата или втората година на двугодишната програма са над 140. Програмата „Училища за пример“, стартирана през 2020 г., се фокусира върху училищната трансформация, като работи с 47 училища в 21 от 28 региона в страната и с над 440 учители и училищни ръководители. Освен това „Заедно в час“ се застъпва за промяна на политиката на национално ниво и подкрепя развитието на капацитета на регионалните образователни органи и общинските образователни стратегии. Организацията също така е разработила и продължава да разширява платформата за съдържание за учители, prepodavame.bg, която в момента достига до над 20 000 педагози в страната. УниКредит Булбанк ще подкрепя „Заедно в час“ в разширяването на всички тези дейности, за да се увеличи тяхното положително въздействие и да се намали неравенството в образованието.  

 

Германия 

В Германия всяка година повече от 50 000 ученици напускат преждевременно училище без никаква квалификация. Още по-голям брой се борят с намирането на професионална реализиация след напускане на училище, като често се нуждаят от социални услуги. Невинаги германските училища са подготвени да предоставят на всеки ученик индивидуалната подкрепа, необходима за получаване на диплома и за положителна перспектива. От основаването си преди повече от десетилетие през 2008 г., „Teach First Deutschland“ в Германия работи за изграждане на визия, при която всички деца и младежи получават добро образование, независимо от старта им в живота. Търсят се хора, които създават промени и искат да допринесат за германската училищна система по време на своите стипендиантски програми и след тях. Тази година повече от 176 стипендианти преподават в шест федерални области. Заедно с над 700 възпитаници, те достигат до повече от 84 000 ученици в цяла Германия. Хипоферайнсбанк ще работи в тясно сътрудничество със „Teach First Deutschland"  в Германия, за да увеличи значително броя на учениците, до които достига, и да разшири програмата  за стипендии. 

 

Румъния 

В Румъния най-малко двама ученици във всяка класна стая в средните училища не могат да четат. „Teach for Romania “ в Румъния набира румънци с доказани лидерски способности и ги обучава и  подкрепя да бъдат изключителни учители. През учебната 2020-2021 година „Teach for Romania"  в Румъния обхвана над 14 000 деца чрез 165 вдъхновяващи стипендианти, които преподаваха в над 147 държавни училища в 22 региона. Над 93% от стипендиантите на „Teach for Romania"  в Румъния отчитат, че учениците им са подобрили своята грамотност през изминалата година, а 50% от стипендиантите са наблюдавали подобрение в посещаването на часовете и участието на учениците в класната стая. След като разшири обхвата на програмата си с над 20% през изминалата година, „Teach for Romania" ще продължи да я разширява с помощта на УниКредит, за да достига до все повече ученици всяка учебна година. 

 

Сърбия 

В Сърбия местоположението, семейството и социално-икономическите обстоятелства, в които се раждат децата, често определят бъдещите им образователни резултати и в крайна сметка техните възможности в живота. Междувременно Сърбия страда от значителен недостиг на кадри в училищата, което драстично засяга разпределението на учителите. В резултат на това училища в извънградските райони в някои случаи затварят поради недостига на учители, а децата се преместват в далечни градски и крайградски училища. „Teach for Serbia"  в Сърбия и УниКредит ще си сътрудничат за подобряване на достъпа до качествено образование за всички деца чрез набиране, обучение и подкрепа на учителите, развитие на колективното им лидерство с положително дългосрочно въздействие в образователната система в страната. „Teach for Serbia"  в Сърбия работи, за да се присъедини към глобалната мрежа на „Teach for Serbia“ през следващите месеци и в този момент започва сътрудничеството си с УниКредит Банк в Сърбия. 

 

Словакия 

Уменията на учениците в Словакия за четене, писане, смятане и наука са се влошили според резултати от тестовете PISA на ОИСР. Това важи в още по-голяма степен за децата в социално необлагодетелствани и слабо развити общности, като положението се влошава драстично през последните две години поради ограничителните мерки в училищата. В продължение на седем години „Teach for Slovakia “ в Словакия обучава учители да преподават в класни стаи в цялата страна и обхваща над 17 000 ученици. Днес 78% от 76-те им възпитаници работят в роли, допринасящи за дългосрочното въздействие върху образователната система на Словакия. Тази година повече от 41 стипендианти преподаваха в 26 училища в региони в Източна Словакия и Братислава. УниКредит ще работи в тясно сътрудничество със „Teach for Slovakia"  в Словакия, за да увеличи значително броя на обхванатите ученици и да разшири програмата си за стипендии. 


За запитвания nfejbsfmbujpotAvojdsfeju/fv

 

Допълнителна информация:

За УниКредит 

УниКредит е паневропейска търговска банка с единствено по рода си обслужване в Италия, Германия, Централна и Източна Европа. Нашата цел е да даваме възможности на общностите да се развиват, като предоставяме най-добрите услуги на всички заинтересовани лица и отключваме потенциала на нашите клиенти и служители в цяла Европа. Ние обслужваме над 15 милиона клиенти в цял свят. Те са в основата на това, което правим на всички наши пазари. УниКредит има четири основни региона и две продуктови фабрики – Корпоративни и Индивидуални решения. Това ни позволява да бъдем близо до нашите клиенти и да използваме мащабността на цялата Група за разработване и предлагане на най-добрите продукти на всички наши пазари. Дигитализацията и ангажиментът ни към принципите от екологичен, социален и управленски характер са ключови фактори за нашата услуга. Те ни помагат да постигаме високи резултати за нашите заинтересовани страни и да създаваме устойчиво бъдеще за нашите клиенти, общности и служители. 

 

За „Teach for All" 

„Teach for All" е глобална мрежа от 61 независими, ръководени и управлявани на местно ниво партньорски организации и глобална организация, която работи за ускоряване на напредъка на тази мрежа. Всеки партньор в мрежата набира и развива обещаващи бъдещи лидери, които да преподават в училищата и общностите с недостатъчно ресурси в своите държави и чрез фондацията да работят с представители от сферата на образованието и извън нея, за да гарантират, че всички деца са в състояние да реализират своя потенциал. Глобалната организация на „Teach for All"  работи за увеличаване на въздействието на мрежата чрез подпомагане на развитието на нови организации, насърчаване на свързаността и ученето в рамките на мрежата, предоставяне на коучинг и консултации и осигуряване на достъп до глобални ресурси за всички в мрежата. 

 

Резултати на „Teach for All"  в Европа към момента

  • 4000+ учители в класните стаи 
  • 9000+ възпитаници, работещи в сектори като училищно ръководство, публична политика и социални иновации 
  • 300 000+ ученици са обхванати  

 

Последни факти и цифри за състоянието на образователната система в Европа 

Приблизително 250 милиона млади хора в Европа нямат основни умения за четене, писане и смятане. Междувременно повече от 33% от учениците в Европа от долния квартил не достигат основното ниво на компетентност в областта на науките, в сравнение със 7% от тези, които са в най-горния квартил.  Това показва, че икономическите различия често могат да съответстват на разлика в образователните постижения, която се е задълбочила по време на пандемията. Първата вълна от ограничителни мерки поради Covid-19 засегна над 150 държави и 1,6 милиарда ученици. Въпреки че прилагането на дистанционно обучение бе предвидено да достигне до всички ученици, това невинаги беше така, тъй като осигуряването на равнопоставеност в дистанционното обучение изисква огромни инвестиции не само в дигиталната инфраструктура, но и в обучението на учителите. 

Съществуват значителни предизвикателства пред училищните системи в Европа, включително бюджетите, предназначени за образование, които остават без промяна, докато броят на учениците, особено в общностите в по-неравностойно положение, продължава да нараства. Това оставя все по-малко ресурси на ученик и създава пренаселени класни стаи. Също така става все по-трудно да се наемат и задържат учители поради неконкурентни условия за наемане на работа. Това се изразява в малкия брой млади (под 30 години) учители, които съставляват едва 12% от учителите в началните училища, 11% от учителите в прогимназиалния етап на средното образование и 8% от учителите в гимназиалния етап на средното образование в страните членки на ОИСР. 

В Белгия учениците в неравностойно икономическо положение имат тригодишно изоставане в постиженията си в сравнение с връстниците си от по-заможни среди. В Австрия тази разлика е две години. Освен това в държавите от Южна Европа (Италия, Испания, Португалия и Гърция) е много нисък процентът на завършено образование — 57% в Италия, 54% в Испания, 38% в Португалия и 66% в Гърция, в сравнение с 88% в САЩ. В същото време завършването на средно образование често е недостатъчно, за да се осигури заетост. Само 58,3% от учениците от ЕС, които завършват средно образование, започват работа, спрямо 83,7% от завършилите висше образование. 

 

Източник: „Teach for All" , февруари 2022 г.


Допълнителна информация за медии:

Екатерина Анчева, тел +359 894 518 193 , flbufsjob/bodifwbAvojdsfejuhspvq/ch

Дарина Радославова, тел +359 887 505273, Ebsjob/SbeptmbwpwbAVojDsfejuHspvq/CH