Развитието на професионалната социална мрежа Linked In през последната година насочи много компании в глобален мащаб към по-пълноценното й използване в областта на човешките ресурси. Вече не е достатъчно да публикуваш обява за работа на сайта си или в някой от специализираните кариерни портали. Фокусът се разширява, обхващайки социалните мрежи и таргетирания подход в намирането на таланти.
УниКредит Булбанк активно използва Linked In, за да търси и наема професионалисти. Банката развива ефективно корпоративния си профил, следван в момента от над 1200 потребители. С помощта на социалната мрежа още в края на миналата година успяхме да открием първите млади хора, които бяха назначени на стажантски позиции.
„Технологиите променят начина, по който комуникираме с клиенти, колеги и потенциални служители. Постоянно експериментираме и въвеждаме нови подходи в подбора на кадри и в промотирането на нашия бранд към студенти и млади професионалисти“, разказва Емануеле Рекиа, директор „Човешки ресурси“. По неговите думи Linked In със сигурност е един от най-подходящите комуникационни канали за тази цел. „Нашата банка има силно присъствие в онлайн каналите - разчитаме на тях за съдействие в обичайните дейности по подбора, както и за това да направим банката още по-разпознаваема като желан работодател“, допълва той.
Карина Петкова е един от хората, осъществили първия си професионален контакт в УниКредит Булбанк, използвайки Linked In. През декември 2012 г. тя се включва в стажантската програма на банката в дирекция “Корпоративно банкиране“. Три месеца по-късно Карина е част от екипа на управление „Кредитен риск“. Свързахме се с нея, за да разберем повече за нейните първи стъпки в банкирането.
Откога ползваш Linked In?
Имам профил в Linked In вече почти от година. В началото не го използвах много, но след това започнах да намирам приятели и познати, да научавам за тяхното развитие и да намирам интересни и полезни статии в сайта. Когато човек се интересува от тези неща, това предизвиква интереса му.
Как попадна на УниКредит Булбанк?
Поводът беше една среща, организирана от „Капитал Кариери“. И преди това съм се интересувала от възможностите за работа и стаж в банката, но в този случай Linked In ми помогна доста, тъй като чрез мрежата се осъществи комуникацията относно възможностите за стаж в банката. На срещата имаше представители на УниКредит Булбанк, сред които Христина Узунова от управление „Човешки ресурси“. Тя насочи проявяващите интерес към стажантската програма да я потърсят за повече информация в Linked In.
А това определено е доста по-удачен канал за връзка и за двете страни, тъй като профилът на кандидата реално представлява едно CV, което е достъпно за преглед почти от всеки. След като се свързах с Христина в Linked In си разменихме имейлите, изпратих CV и след една - две седмици ми се обадиха за интервю.
Какви други социални мрежи ползваш и за какво?
Освен Linked In и Facebook нямам регистрация в други социални мрежи. Разбира се, това са две коренно различни платформи за социални контакти. В LinkedIn не можеш да видиш това, което е във фейсбук и обратно. Linked In е доста по-полезна мрежа, но пък Facebook e по-популярен, тъй като е по-лесен канал за разпространение на информацията. Повечето хора предпочитат в края на деня за разпускане да отворят Facebook, защото е лесно да разбереш какво правят приятелите ти по същото време. С Linked In развиваш себе си. Тук важни са и приоритетите на всеки потребител. Да кажем, че Facebook e развлекателен сайт, а Linked In е мястото, където ще научиш нещо, което да ти бъде полезно за професионалното развитие.
Разкажи малко повече за стажа ти при нас.
Започнах стажа си в банката през декември 2012 г. Имаше свободно място при колегите от “Корпоративно банкиране”. Стажът ми продължи три месеца и половина, като през цялото време колегите ми оказваха нужното внимание и подкрепа и ми помагаха при изпълнението на различните задачи, научиха ме на много неща. Те са страхотен екип, много се радвам, че бях част от него. Благодарение на тях продължих и развитието си тук. Имам наблюдение, че това не се случи само при мен, а и при другите стажанти, с които бяхме по едно и също време на стаж. Във всеки отдел има приемственост между стажанта и неговите колеги, ставате екип. Много хора мислят, че да си стажант е да изпълняваш недовърешена от преди работа, да редиш досиета, да носиш кафе и никой да не те цени, но тук не е така. Това как те възприемат хората идва от теб самия. Ако не покажеш желание, разбира се, че няма да разчитат на теб, в крайна сметка има толкова желаещи да са на твое място. Щом си на дадена позиция, означава, че го искаш и трябва да го покажеш. А когато се интересуваш, хората ти помагат да се развиеш.
Как реши да продължиш работа в банката и с какво се занимаваш сега?
Истината е, че от доста време проявявам интерес да започна работа в Уникредит Булбанк. Затова не беше трудно решение, когато ми предложиха да остана - първо да продължа стажа си, а после да започна и работа. Радвам се, че съм заобиколена от професионалисти, които разбират от работата си и си помагат.
От съвсем скоро съм в нов екип - Управление на одобрени сделки на корпоративни клиенти. За трите седмици, от които съм на тази позиция, мога да кажа, че всичко е много динамично, постоянно възниква нещо ново и различно. Досега по-скоро съм била от другата страна на процеса на кредитиране, сега виждаш как нещата продължават да се случват след самото одобрение на сделката, а всяка сделка е различна, както и всеки клиент е различен. Харесва ми. Новите ми колеги също са страхотен екип и изключително много ми помагат в навлизането в работата и всичко останало. Благодаря им за отзивчивостта.
Управление „Връзки с обществеността и комуникации“
Управление „Човешки ресурси“