Обикновено в началото на годината винаги се питаме кое ще е следващото „Голямо нещо“ в технологиите, иновациите и бизнеса, което ще прикове вниманието и ще начертае тенденциите в пресечната точка между тези области. Питаме се какъв ще е следващият скок в мобилните технологии, банкирането на бъдещето, комуникацията на компаниите с клиентите, социалните мрежи; ще носим ли банката в телефона си, ще продължим ли да използваме фейсбук за комуникация или най-популярната социална мрежа ще бъде изместена от нов гигант? Иновациите само технологични ли са или разковничето по-скоро е в умното използване на технологиите за удобство и посрещане на реалните клиентски нужди?
Решихме да зададем тези въпроси на хората, които смятаме, че имат визия за новото, за следващото „Голямо нещо“. В края на януари поканихме някои от най-популярните блогъри и онлайн лидери на мнение в блог предизвикателство под името 2014 #TheNextBigThing. Попитахме ги какви са очакванията им за новите и важни тенденции, които ще бележат 2014 г. – в областта на дигиталните технологии, комуникациите между компаниите и клиентите им, социалните мрежи и т.н. След което ги поканихме на среща при нас, в централата на УниКредит Булбанк, за да обсъдим #TheNextBigThing заедно с Левон Хампарцумян, главен изпълнителен директор на банката, Цвети Минчева, директор „Банкиране на дребно“ и Юлиан Влахов, директор „Алтернативни канали“.
Революцията ще бъде в технологията зад устройствата и колко близо ще бъдe тя до хората, посочи Йовко Ламбрев. Според него това няма да се случи със сложни интерфейси, а именно с простички, дори незабележими такива; не с лавина от съдържание, а с това, което е нужно на потребителя в момента, на това място, в този контекст.
Следващото „голямо нещо“ ще е малкото, заяви Адриана Василева. Около това мнение се заформи дискусия – дали наистина бумът на технологиите ще ни кара да искаме все повече, все по-мащабни и многофункционални устройства и приложения. И макар да няма връщане назад от напредъка в мобилните технологии и връзката им с бизнеса, следващото голямо нещо наистина ще е малко и по мнението на Иван Ралчев. То ще е в детайлите, фино изпипани и поставени на точното място, създавайки усещане за плавност, удобство и сигурност, написа той в блога си.
Стана дума и за потребителското поведение в съвременния свят. Клиентът вече не иска да е част от огромна унифицирана таргет група, сподели Константина Василева. По нейните думи той иска да получава нещата, които на него му харесват и колкото по-склонни са компаниите да взимат предвид индивидуални идеи и предпочитания, толкова по-голям е шансът да привлекат внимание и положителни реакции. Подобно мнение изрази и Стефан Русев, според когото наситеността с информация е достигнала границата, която можем да погълнем и вече трябва да сортираме информацията, която ни интересува. Стефан прогнозира, че дигиталните технологии, който изземват от времето на хората и ги държат във виртуалното и далеч от природата, няма да имат успех.
Благодарим на Йовко, Ади, Константина, Деси, Томи, Денис, Иван, Ками, Жюстин, Поли и Стефан за полезната дискусия, в която реално и виртуално успяха да се включат. Сигурни сме, че изводите, до които достигнахме в рамките на тази инициатива, ще ни помогнат да добавим стойност в отношенията ни с настоящи и бъдещи клиенти, а и ще провокират идеи за нови и интересни проекти.