Как създадохме новия сайт на УниКредит Булбанк

Как създадохме новия сайт на УниКредит Булбанк
  • Календар икона 07 декември 2016
  • Око икона 4790
  • Етикет икона

От края на миналия месец УниКредит Булбанк вече има нов и модерен уебсайт. Той обаче не е подранил подарък от Дядо Коледа, а резултат от много работа и усилия.  Обикновено това стои в сянка и всички процеси, които са довели до пускането на един нов сайт, остават скрити за крайните потребители. Това е нормално. Но ако искате да надникнете зад завесата и да разберете как се прави сайт на една банка, можем да ви подскажем. Нещо повече, ще ви запознаем с човека, който управляваше този процес от самото начало и през цялото време имаше пълна картина над ситуацията – Ваня Анастасова, мениджър „Проекти“ в УниКредит Булбанк.

 

Разкажи ни малко повече за това как се даде Start на проекта за новия сайт?

Беше през далечния август 2015 година, когато на всички ни се почиваше на морето и на никого не му се вярваше, че ни очаква такова пътешествие из дебрите на уеб дизайна и клиентското преживяване. Беше време за промяна, по-модерна визия и иновативни функционалности. Възложиха ни задачата и с екипа се гмурнахме смело!

 

Сънуваш ли пълна мейлбокс поща?

Трябва да призная, че често по време на проекта не бях сигурна кое сънувам и кое се случва наистина, но пълната пощенска кутия никак не беше мираж. Темите и участниците бяха толкова много, че на моменти беше трудно да следя нещата, но с помощ от екипа се справях с разпределянето на задачите и координирането на информацията.

 

Какво от работата ти като PM пътеводител на проекта би добавила във Favorites?

Със сигурност общуването с екипа и уникалния синхрон, който постигнахме. Накрая вече се разбирахме с половин дума. Чувствам се страхотно да работя с мотивирани хора, които винаги търсят начин нещо да се случи, а не реагират с „това не е моя работа“ или „не ме занимавай“. Наистина, такъв екип е рядко срещан и се гордея, че ни се получи (може би и с малка доза вълшебство от моя страна).

 

Има ли негативна кеш памет, свързана с работата по сайта, която искаш да изтриеш от History?

Както знаем от проекта, ако искаш всичко да ти работи, просто изтриваш кеш-a, та и аз така. Имало е много тежки срещи и казуси за решаване, но това е неизбежна част от всеки проект, а и за мен е предизвикателство да се боря с препятствията. Знам, че всеки от екипа има научени уроци за себе си, аз също. Като цяло единствено бих съкратила времето на проекта, защото накрая вече се усещаше сериозна умора у всички.

 

 На кои моменти би дала Save as, за си ги припомняш отново?

Много са тези моменти  на „освежаване“, когато някой от екипа споделяше по-творчески настроението си или реакцията си на теми от проекта с бисери, картинки или дори колажи. Тези имейли ми бяха любимите.

Като цяло ще дам Save as на атмосферата в екипа, който чувствам като мое семейство с всички колоритни негови членове.

 

Ще дадеш ли Refresh на себе си за успешното финализиране на задачата и как?

Задачата все още не е приключила, тъй като имаме малки неща за довършване, но се надявам всички да чувстват същото удовлетворение като мен за добре свършена работа със смислен резултат. Refresh ще бъде следващият проект, който захвана.

 

Ваня Анастасова е Експерт управление на проекти в УниКредит Булбанк. От 4 години ръководи проекти в банката. Завършила е „Международни икономически отношения“ и „Управление на международни проекти“ в УНСС. Професионалните ѝ интереси са в областта на управлението на проекти, хора и събития, а в свободното си време активно се занимава с различни спортове като кайтсърф, бокс, ски, колело и обожава да пътешества и опознава различни култури и тяхната кухня.


Йоана Колакова

Управление „Връзки с обществеността и комуникации“

Специалист Онлайн комуникации

Zpbob/LpmblpwbAVojDsfejuHspvq/Ch

Вижте всички статии от Йоана Колакова


Последвайте ни в социалните мрежи

Пишете ни