Как да пазаруваме мъдро по време на Черния петък?

Как да пазаруваме мъдро по време на Черния петък?

Станете шопинг експерти с тези полезни съвети!

Ако шопинг еуфорията не ви е подминала, а в главите ви кънти мисълта за най-добрата цена на нов телевизор, таблет, чанта, обувки или високотехнологична джаджа, прочетете долните редове внимателно, за да извлечете максимума от Черния петък. Независимо, че по нашите географски ширини това събитие не е толкова мащабно и популярно като в Щатите например, бихте могли наистина да си закупите продукти с добра отстъпка. За тази цел обаче е необходима предварителна подготовка:

Започнете отрано

Черният петък е събитие, изискващо месец подготовка. Направете си списък с конкретни продукти, от които имате нужда. Внимание! Нека списъкът ви съдържа само покупки, от които наистина имате нужда, а не вещи на промоция, които да складирате. След като имате списък, започнете да следите тези продукти. Някои марки намаляват стоките си дни преди Black Friday, други чакат самия ден, трети правят намаления само във физическите си магазини. Проучете внимателно политиките на брандовете, от които планирате да пазарувате, по този начин ще можете да проследите истинския размер на промоцията.

Използвайте купони за отстъпка

Ако планирате да пазарувате от международни сайтове, потърсете кодове за отстъпка в интернет. Мрежата изобилства от подобни инструменти. Много онлайн магазини, участващи в Черния петък, имат свои собствени приложения за пазаруване, където споделят промоционални кодове. Същото се отнася и за големите търговци на дребно. В повечето случаи това касае само пазаруването онлайн. Отново ви съветваме да прочетете политиките на съответната марка, защото купоните за отстъпка, които притежавате, може да не се отнасят за вече намалени стоки.

Социални медии на прицел

Facebook и Instagram страниците на магазините или марките, от които сте предвидили да пазарувате, са най-доброто място, откъдето да се информирате. Twitter също не е за подценяване, особено ако предпочитате да пазарувате от онлайн магазини в чужбина. Брандовете често възнаграждават клиентите, които ги харесват или следват със специални промоции за отстъпки и стимули за Black Friday. Следете и публикациите на любимите ви инфлуенсъри, които няма да пропуснат възможността да споделят стратегиите си за Черния петък и най-добрите според тях оферти.

Определете си бюджет и се придържайте към него

Да, това звучи просто. Но промоциите по време на Черния петък, особено специалните поръчки, предлагани в ограничени количества, са измислени да действат на психиката ви и ви подтикват да взимате емоционални решения. Предварително решете колко искате да похарчите за Black Friday пазаруването си и направете всичко възможно, за да се предпазите от импулсно купуване, особено ако не сте сигурни колко добра е конкретната сделка. Определете си и буфер в размер на 10% от предварително определената сума, който наистина да бъде последният финансов компромис за покупки. Съветваме ви да пазарувате онлайн, за да се застраховате. Ако пък сте забелязали, че плащайки виртуално сте по-склонни да надвишавате бюджета си, то опитайте да пазарувате с пари в брой, за да видите дали това ще се отрази положително на самоконтрола ви. Ако сте достатъчно дисциплинирани, плащайте с кредитна карта, която от една страна удвоява гаранцията, а от друга – ви дава възможност да погасите похарчената сума месец по-късно и преди да се натрупа лихва.

Проверете политиките за връщане

И накрая, но не по важност - винаги е добре да знаете какви са политиките на връщане в магазините, от които планирате да пазарувате. Почти всички големи търговци на дребно имат установена ценова политика, която не се променя с времето. Някои марки обаче могат да спрат гаранциите си или да променят условията за връщане по време на Черния петък, така че четете внимателно и обърнете специално внимание на ситния шрифт. Желаем ви успех!


Ирена Лазарова

Отдел „Бизнес комуникации“

Експерт Дигитален маркетинг

Ирена Лазарова е експерт Дигитален маркетинг в УниКредит Булбанк. Работата и интересите ѝ са свързани с изграждане на бранд стратегии, писане на съдържание, дизайн и визуални комуникации. Основният ѝ фокус в рамките на УниКредит са уеб проектите и доброто потребителско преживяване.

Завършила е „Българска филология“ и „Лингвистика“ в СУ „Св. Климент Охридски“. Работила е като журналист и учител. Участвала е в маркетинг екипи в различни структури като корпорации, стартъпи, както и проекти на свободна практика. През свободното си време се занимава с улична фотография и благотворителни инициативи.

Jsfob/M/Mb{bspwbAVojDsfejuHspvq/CH

Вижте всички статии от Ирена Лазарова


Последвайте ни в социалните мрежи

Пишете ни