Какво да направим в професионален план преди да излезем в майчинство

Какво да направим в професионален план преди да излезем в майчинство

Казват, че периодът на очакване на дете е най-хубавият  за една жена, но не можем да отречем, че в същото време променя ритъма не само на личния, но и на професионалния живот. И, за да бъде намален стресът покрай всичките неща, които трябва да се свършат преди появата на бебето, е редно да се помисли и за нещата, които трябва да се направят в офиса, така че да не оставите след себе си бъркотия.

Ето няколко идеи как да организирате работните си ангажименти преди да оставите офис делата в ръцете на колегите и да се настроите за новия „хоум офис шеф“:

Погрижете се за репутацията си

За всяко работещо момиче е важно да завърши всичките си проекти, по които е работила към момента на излизането си в майчинство. Разбира се, ако проектът позволява. Колкото и трудно да е да се съсредоточите над текущите задачи, когато периодично получавате напомняне от корема, че моментът на срещата с малкото човече наближава, приоритизирайте внимателно задачите си. Направете така, че всяка една от тях, която е със срок на изпълнение преди вашето майчинство да е със статус завършена. Организирайте по от рано всяка една задача по текущите ви проекти. Това ще даде възможност и на самите вас да работите спокойно и да знаете, че имате на разположение определен период, в който всичко ще бъде направено както трябва. Така няма да се налага да доработвате от вкъщи, както и да ангажирате друг на финалната права на това, което сте започнали.

Споделяйте информация

Преди да оставите бюрото си без надзор е хубаво да планирате добре и проектите, които остават в първите месеците след вашето отсъствие. Със сигурност част от тях са били в графика ви със задачи и сте работили по тях, но по стечение на обстоятелствата са отложени след вашето оттегляне. Тук се опитайте да дадете достатъчно информация на колегите ви на по-ранен етап, така че да могат да довършат нещата или още в зародиш да предадете работата. За неща, които ще се случат след вашето отсъствие е задължително да държите на копие в кореспонденцията си още някой, който да следи нещата.

Предайте работата навреме

В тази връзка, започнете от рано да подготвяте хората, които ще поемат вашите работни ангажименти. Въвеждайте ги постепенно в работата ви. Колегите ви ще бъдат достатъчно натоварени след като се оттеглите, за това дайте им възможност да дишат. В тяхна помощ, както и за по-добра комуникация с партньорите извън офиса е хубаво да предадете в детайли работата на колегата, който ще ви замести. За да е максимално ефективно за всички, можете да поканите колегите си на среща, в която да ги въведете и разкажете подробно какво се очаква от тях докато вас ви няма. За да улесните хората, които ще ви заместят можете да създадете файл с полезна информация и контакти, която ще им бъде от полза при ежедневното изпълнение на задачите. Така ще им спестите неудобството да ви търсят, когато се очаква, че ще сте достатъчно ангажирана с бебето, както и да губят време в намиране на информация, която те самите нямат.

Акредитирайте заместника си 

Не забравяйте да информирате колегите си и партньорите извън офиса за предстоящото ви отсъствие. Напишете кратък мейл, в който им съобщавате за предстоящите промени в офиса. Дайте им детайлна информация към кого могат да се обръщат за проектите, които са били ваша отговорност. Ако е необходимо дори отделете време за няколко срещи с външни партньори и представете лично колегите, които ще изпълняват вашите функции. Това със сигурност ще ги накара да подходят към тях с повече доверие и ще улесни работния процес.

Златното правило

И не на последно място - дайте на хората, с които работите срок, в които могат да ви търсят при нужда от съдействие, което никой друг не би могъл да окаже. Този период не следва да е повече от 15 дни след вашето оттегляне. Със сигурност няма да е приятно докато получавате контракции на път за болницата, да получите позвъняване по работа.

Наслаждавайте се на последните си дни в офиса с колегите и направете всичко, което зависи от вас и е по силите ви, за да олекотите вашето отсъствие и да оставите в колегите си положителни емоции.


Аделина Пеева

„Връзки с обществеността и комуникации“

Старши мениджър спонсорства и събития

Аделина Пеева е Старши мениджър спонсорства и събития в УниКредит Булбанк. Работата и интересите й са свързани с управленията на събития, CSR, комуникации и лайфстайл. В рамките на УниКредит е работила по различни проекти на местно и групово ниво – вътрешнобанкови събития, културни, спортни и бизнес инициативи и др.

Завършила е „Връзки с обществеността“ и „Рекламен мениджмънт“ в НБУ и „Вътрешно-политическа журналистика“ в СУ „Св. Климент Охридски“.Обожава да пътува и да открива нови места и хора. Обича времето, споделено със семейството и приятелите, както и да експериментира   в кухнята.

Befmjob/QffwbAvojdsfejuhspvq/ch

Вижте всички статии от Аделина Пеева


Последвайте ни в социалните мрежи

Пишете ни