Младите професионалисти могат да окажат голямо влияние върху промяната на бизнес моделите. Като пример можем да вземем Лари Пейдж, Стив Джобс, Марк Зукърбърг и Бил Гейтс, които са били в началото на 20-те си години когато са основали компании, които доминират и днес.
Не всеки млад и активен човек може да създаде компания, но всяка компания може да включи представителите на новите поколения в управлението. Някои компании като Gucci, Prada и Starbucks вече разчитат на млади професионалисти за взимане на важни решения.
От края на 2020 година УниКредит Булбанк също създаде Милениъл борд, който работи с местните топ мениджъри. Част от местния младежки управителен съвет на УниКредит Булбанк станаха 7 млади експерти на възраст до 35 години: Лора Динева, Беатрис Николова, Ангел Якимов, Станислав Тишев, Лоренцо Черчиело, Виктор Тричков и Момчил Иванов.
В интервю за блога на банката те коментираха какво е това GYM борд, какво ги е мотивирало да станат част от младежкия борд на УниКредит Булбанк и как допринасят за работата на компанията:
Какво е това GYM борд?
GYM бордът представлява екип от млади професионалисти с различни качества и подходи, но с обща мотивация – да допринесем за стратегията на банката за лесно банкиране. Младежкият борд е предизвикателство, което накратко е: Нека видим какво можем да постигнем, когато се отърсим от ежедневните задачи и съществуващите процеси. Работим в сътрудничество с топ мениджмънта на УниКредит Булбанк и търсим различната гледна точка във всяка ситуация, за да можем да гарантираме все по-високо качество на продуктите и услугите на банката. Използваме нашите познания, опит и най-вече въображение, за да представим проблемите и възможностите от една по-различна гледна точка или да идентифицираме такива, които ни убягват, обясни Станислав Тишев, ръководител екип Планиране и контрол в УниКредит Кънсюмър Файненсинг и член на GYM борда.
Защо реши да се включиш в GYM борда на УниКредит Булбанк?
Свидетели сме на on-demand economy, което означава, че клиентите изискват незабавен и постоянен достъп до стоки и услуги, персонализирани за тях. Удобство или добавена стойност, скорост и леснота са това, което съществуващи и бъдещи клиенти ще търсят все повече. Като компания ние трябва да отговорим на тези потребности и това беше причината да се включа в GYM борда. Аз и колегите ми работим в компания, в която мениджърите са готови не просто да водят, но и да са активни слушатели, което много допринася за бързото адаптиране на банката към дигиталния свят“, коментира Лоренцо Черчиело, бизнес мениджър в банката и член на GYM борда.
С какво допринася GYM борда за работата на банката?
GYM бордът е съставен от представители на поколението, което се превръща в основната клиентска база на банката. Това дава възможност за поставянето на основите на трансформацията в онези области, които само до няколко години ще са основен показател, по който една банка ще бъде оценявана като конкурентна на пазара. Младежкият борд предоставя възможността на млади хора с професионален опит в различни сфери да вникнат в процеси и продукти, поставяйки се на мястото на техните крайни клиенти, било то вътрешни или външни. Това дава конкурентното предимство на УниКредит Булбанк да се трансформира в институция, с която се работи лесно и е предпочитан партньор за клиентите.
Върху какви задачи работите?
Задачите са най-различни. Стараем се да даваме обратна връзка за съществуващи процеси в банката, като целта е да ги подобрим и улесним, за да може клиентите да ни приемат като техен партньор. Разбира се, работим и по нови идеи и проекти, свързани предимно с дигитализацията на нашите продукти и услуги. Целта е да помогнем и на колегите да работят по-ефективно. Затова нашите усилия са фокусирани не само върху високото клиентско преживяване, но и върху удовлетвореността и мотивацията на всички колеги в банката, обяснява Момчил Иванов, старши мениджър международни клиенти и член на GYM борда.
Каква е ролята на младите хора при управлението на голяма компания?
50% от активно работещите в България са от поколението Y. Така че, ако една компания иска да е успешна, тя трябва да вземе предвид мнението, вижданията и желанията на по-младите поколения. Това, което се очаква от нас е да даваме свежите и нестандартни идеи, дори понякога да звучат „невъзможни“ на пръв поглед. Тези идеи често са балансирани от по-опитни колеги и така можем да предоставяме успешни и устойчиви решения, които да носят стойност както за клиентите, така и за организацията, обяснява Ангел Якимов, специалист ИТ архитектурни решения и член на GYM борда.
Какво очаквате да постигнете?
Очакваме да останем предпочитана банка за клиентите и предпочитам работодател за колегите. За нас е много важно не само клиентите, но вътрешно като екип да покажем, че ние се трансформираме от банка в дигитална компания и това е една изцяло положителна промяна. Вярваме, че целият екип на УниКредит в България е мотивиран да участва в тази промяна, обяснява Лора Динева, специалист организационни модели, оразмеряване и мониторинг на ефективността член на GYM борда.
Как може да се докаже един млад професионалист?
Един млад професионалист може да се докаже като предлага идеи, участва в различни проекти и прави грешки. На пръв прочит звучи парадоксално, но истината, че най-бързо и ефективно се учим след като сме допуснали грешка. Моят съвет е всеки млад човек да търси компания и екип, в който грешките (разбира се в приемливи граници) са позволени. „Най-бързият начин за успех е да удвоите процента на неуспехите си”, казва Томас Джон Уотсън, главен изпълнителен директор на IBM до 1956 год. През последните години все повече и повече компании възприемат тази гледна точка, защото бизнесът не може да предлага иновации, ако отказва да поема рискове и да се учи от неуспехите си. Това важи и за кариерата на всеки от нас, коментира Беатрис Николова, експерт Комуникации и корпоративна култура и член на GYM борда.