КАК ДА: Подобрим резултатите на бизнеса си?

КАК ДА: Подобрим резултатите на бизнеса си?

Ето един факт, който никой не може да обори: Да имаш собствен бизнес е нещо съвсем различно от работата от 09:00 ч. до 17:00 ч.

Когато си предприемач, нон-стоп ври и кипи някаква нова мисъл в посока на: какво да направим по-добре или по друг по-ефективен начин, какво ново да се добави като продукт или услуга, как да се подобри  потребителското преживяване и още много, много неща в най-различни направления. 

Това, разбира се, е съвсем в реда на нещата. Една от първите стъпки към по-добрите резултати, която можем да направим, е да създадем сайт с онлайн магазин, като по този начин ще достигнем до по-голяма аудитория, която ще може да се запознае с продуктите и услугите ни. Интернет пространството носи толкова много възможности за един бизнес, които не са за изпускане и със сигурност времето, което ще отделим за проучване по темата, ще си е струвало!

За да започнем от някъде, сме подготвили няколко основни причини, поради които смятаме, че създаването на онлайн магазин е от ключово значение за един бизнес: 

Достъпност 24/7 и винаги първи на опашката - електронният магазин приема посетители непрекъснато

Докато един физически магазин има работно време, то онлайн магазинът никога не затваря. Поръчки могат да бъдат приемани по всяко време, та дори от другия край на света, а от нас зависи кога те ще бъдат обработени и подготвени за изпращане към клиента.

За клиентите пък е по-удобно да не се редят на опашки, за да бъдат обслужени. Те могат да получат всичко, от което се нуждаят, с няколко клика на мишката, от комфорта на собствения си дом.

Спестяват се средства

Инвестицията в онлайн магазин е в пъти по-ниска от тази за откриването на физически такъв. За един онлайн магазин не плащаме наеми, не купуваме скъпо струващи стелажи, витрини, не е нужно да наемаме голям брой служители. Продавайки онлайн, можем да обработим много по-голям брой поръчки, за по-малко време в сравнение с традиционен търговски обект.

Много повече потенциални клиенти

В електронната търговия фактори като пространство и време отпадат, а кръгът от потенциални купувачи се разширява в пъти до световно ниво. Практически ние продаваме на глобалния пазар, а ако разполагаме с един или дори няколко търговски обекта, потенциалният ни кръг от клиенти винаги е ограничен.

Дигитално поле за изява

Електронният магазин предоставя бърз и лесен начин за споделяне на информация между нашия бизнес и потенциалните клиенти. Можем да посочим работното ни време, информация за контакт, да добавим карта с разположението на физическите обекти, да представим детайли за продукти, които предлагаме и да използваме практични онлайн форми за контакт. Може дори да споделим промоционални видеоклипове, за да привлечем още повече вниманието на клиентите и да представим така бизнеса си по ефективен начин. Това също е добър подход за популяризиране на компанията ни и в социалните мрежи, което би помогнало за изграждане на онлайн общност с нашите клиенти. Така много лесно ще се скъси дистанцията между продавач и купувач.

По-добро разбиране на клиентите

Има най-различни инструменти за анализ, чрез които може да идентифицираме кои са таргет групите с клиентите, как са ни намерили, какво харесват и на база на всичко това да оптимизираме бизнеса си, за да увеличим максимално онлайн продажбите си. Разнообразният набор от налични данни също може да помогне да разберем по-добре как социалните медии влияят на бизнеса ни и дори може да изведем списък с възможности за промяна на офлайн аспектите на бизнеса като: работно време, промоции, продуктова гама и още.

Това са само част от плюсовете и предимствата на един онлайн магазин, а той има наистина какво да предложи от бизнес гледна точка! Все пак живеем в дигитален свят и колкото по-скоро започнем да обмисляме тази възможност, толкова по-скоро бизнесът ни ще се развие до следващо ниво.


Симона Шангова

Екип "Дигитален маркетинг и реклама"

Експерт "Дигитален маркетинг“

Вижте всички статии от Симона Шангова


Последвайте ни в социалните мрежи

Пишете ни